1. سایت موفقیت
  2. فیلم و مستند
  3. فیلم مستند تار و پود کیهان – The Fabric of the Cosmos

فیلم مستند تار و پود کیهان – The Fabric of the Cosmos

مستند تار و پود کیهان
برگذارکنندهبرایان گرین
مدت زمان4 ساعت
نوع مستندمستند
کیفیت مستند720p ( خوب )
زبان مستندزیرنویس فارسی
تعداد قسمت4
حجم کل3 گیگابایت

دانلود مستند تار و پود کیهان

مستند تار و پود کیهان ( The Fabric of the Cosmos ) ، مجموعه ای چهار ساعته بر اساس کتاب فیزیکدان و نویسنده مشهور برایان گرین ، ما را به مرزهای فیزیک می برد تا ببینیم که چگونه دانشمندان در حال جمع آوری کامل ترین تصویر موجود از مکان ، زمان ، جهان و … هستند. با هر قدم ، مخاطبان خواهند فهمید که دقیقاً زیر سطح تجربه روزمره ما دنیایی قرار دارد که به سختی می توانیم آن را بشناسیم ؛ دنیایی شگفت انگیز که بسیار غریبه تر و شگفت انگیز تر از آنچه انتظار خواهید داشت.

برایان گرین قصد دارد تا اسراری را با شما در میان بگذارد : همه ما فریب خورده ایم. برداشت ما از زمان و مکان باعث گمراهی ما شده است. بخش اعظم آنچه فکر می کردیم درباره عالم خود می دانیم ( که گذشته قبلاً اتفاق افتاده است و آینده هنوز در حال وقوع نخواهد بود ، این فضا فقط یک خلاء خالی است ، که جهان ما تنها جهان موجود است ) فقط ممکن است اشتباه باشد.

با استفاده از تئوری های تحریک آمیز ، آزمایش ها و داستانهایی با توضیحات کاملاً واضح و استعاره های تخیلی مانند مواردی که مجموعه مستند پیشگامانه و بسیار تحسین برانگیز “جهان زیبا” ارائه شد ، مستند “تار و پود کیهان” را به نمایش میگذارد ، هدفمندترین و دیدنی ترین و جامع ترین آنهاست. تصویری از فیزیک مدرن که تاکنون در تلویزیون دیده شده است .

کتاب تار و پود کیهان شامل 5 قسمت اصلی است :

  • زمینه حقایق : در بخش نخست کتاب برایان گرین بیشتر به زمان و فضا می‌پردازد و کمی از تاریخ دانش و پیشرفت‌های فیزیک تا کنون را بررسی می‌کند.
  • زمان و تجربه : این بخش با این فراز آغاز می‌شود که زمان یک پدیدهٔ بسیار آشنا است ولی یکی از نادریافتنی‌ترین چیز هاست.
  • جهان‌زمان و کیهان‌شناسی : بخش سوم کتاب به پدیده‌های بزرگ گیتی می‌پردازد و در آن از مه‌بانگ و ماده تاریک سخن گفته می شود.
  • بنیاد و یگانه سازی : در این قسمت بیشتر به فیزیک نو و نظریه تار و پود و ساخت کیهان پرداخته می شود.
  • واقعیت و تخیل : برایان گرین در بخش پایانی از سیاه‌چاله، کرم‌چاله و سفر در زمان سخن می‌گوید.

این مستند شامل چهار قسمت است که در زیر به محتوای آنها اشاره می کنیم :

مستند فضا چیست ؟

فضا شما را از من جدا می کند ، یک کهکشان از دیگری و اتم ها از دیگری. در همه جای جهان است. اما برای بیشتر ما ، فضا چیزی نیست ، یک خلاء خالی است. خوب ، به نظر می رسد فضا چیزی نیست که به نظر می رسد. از صندلی مسافر یک کابین نیویورک که نزدیک سرعت نور حرکت می کند ، به یک سالن استخر که میزهای بیلیارد کارهای خارق العاده ای انجام می دهد ، برایان گرین فضا را به عنوان پارچه ای پویا آشکار می کند که می تواند تحت تأثیر نیروی جاذبه ، کشش ، پیچش ، پیچ و تاب و موج دار شود. . غریبه هنوز یک ماده جدید کشف شده فضا است که در واقع 70 درصد از جهان را تشکیل می دهد. فیزیکدانان آنرا انرژی تاریک می نامند ، زیرا با وجودی که می دانند در آنجاست ، فضای رانندگی با سرعت بیشتری گسترش می یابد ، آنها هیچ تصوری از این ندارند.

کاوش در فضای کوچکترین مقیاس فقط باعث می شود که اسرار چندین برابر شود. در آنجا ، اتفاقاتی پیش می رود که فیزیکدانان امروز به سختی می توانند قدرت بگیرند – به اندازه کافی قدرتمند هستند که بتوانند کل جهان را تولید کنند. برای برجسته کردن آن ، برخی از عجیب ترین مکان های فضا ، سیاه چاله ها ، دانشمندان را به این پیشنهاد سوق داده است که مانند هولوگرام موجود در کارت اعتباری شما ، فضا فقط می تواند یک واقعیت عمیق تر دو بعدی در سطح دور باشد که اتفاق می افتد. ما را احاطه کرده است فضا ، به دور از خالی بودن ، پر از برخی از عمیق ترین اسرار زمان ما است.

فضا چیست - مستند تار و پود کیهان
فضا چیست – مستند تار و پود کیهان

مستند توهم زمان

زمان. ما آن را هدر می دهیم ، آن را ذخیره می کنیم ، آن را می کشیم ، درست می کنیم. جهان بر روی آن می چرخد. با این حال ، از فیزیکدانان بپرسید که ساعت واقعاً چیست و پاسخ ممکن است شما را شوکه کند: آنها ایده ای ندارند. حتی تعجب آورتر ، حس عمیقی که ما از زمان حال به گذشته می گذرانیم ممکن است چیزی غیر از توهم باشد. چگونه می توان درک ما از چیزهای آشنا اینقدر نادرست بود؟ برایان گرین در جستجوی پاسخ ها ، ماجراجویی نهایی مسافرتی ما را به خود اختصاص می دهد و 50 سال دیگر به آینده آسیب می رساند ، قبل از آنکه وارد یک کرم دریایی شود تا به گذشته برگردد. در طول راه ، او شیوه جدیدی از تفکر درباره زمان را نشان خواهد داد که لحظات گذشته ، حال و آینده از زمان سلطنت T. Rex تا تولد نوه های بزرگ شما – همه به یکباره وجود دارد. این سفر همه ما را به بازگشت به بیگ بنگ می برد ، جایی که فیزیکدانان فکر می کنند ممکن است اسرار نهایی زمان پنهان باشد. شما هرگز دوباره به ساعت مچی خود نگاه نمی کنید.

توهم زمان - مستند تار و پود کیهان
توهم زمان – مستند تار و پود کیهان

مستند جهش کوانتومی

برایان گرین را با یک سوار وحشی به قلمرو عجیب فیزیک کوانتومی بپیوندید ، که بر کوچکترین مقیاس جهان را اداره می کند. گرین مکانیک کوانتومی را در یک کلوپ شبانه مانند هیچ کس دیگر زندگی می کند ، جایی که اشیاء از درون و خارج از هستی پدید می آیند ، و چیزهایی که در اینجا وجود دارد می توانند دیگران را در آنجا تحت تأثیر قرار دهند ، لحظه به لحظه و بدون عبور از فضای بین آنها. یک قرن پیش ، در طول عکس های اولیه در انقلاب کوانتومی ، بهترین ذهن یک نسل – از جمله آلبرت انیشتین و نیلز بور – در نبرد برای روح فیزیک قرار گرفتند. چگونه می توان قوانین دنیای کوانتومی را که به خوبی برای توصیف رفتار اتمهای فردی و اجزای آنها کار می کنند ، با قوانین روزمره حاکم بر مردم ، سیارات و کهکشانها به طرز چشمگیری تضاد کرد؟

مکانیک کوانتومی ممکن است ضد انعطاف پذیر باشد ، اما این یکی از موفق ترین تئوری ها در تاریخ علم است ، پیش بینی هایی را انجام می دهد که در یک میلیارد بهتر از یک قسمت تأیید شده اند ، و در عین حال راه اندازی پیشرفت های فن آوری در قلب زندگی مدرن ، مانند رایانه ها و تلفنهای همراه اما حتی امروز ، حتی با چنین موفقیتهای عمیق ، بحث هنوز بر سر آنچه مکانیک کوانتومی برای ماهیت واقعی واقعیت دلالت دارد ، شروع می شود.

یادداشت در مورد DVD : نسخه DVD این برنامه بیان داشت که یک فوتون درهم پیچیده از جزیره لا پالما به جزیره تنریفر با لیزر ارسال می شود. فوتون از طریق تلسکوپ با هدایت لیزر ارسال می شود. در نسخه دی وی دی این برنامه ، به نظر می رسد که تیم تحقیقاتی به سرپرستی آنتون زیلینگر با موفقیت فوتون های فوتبالی را از لا پالما گرفته تا تنریف انتقال داده اند. اگرچه تیم زیلینگر از روشی که برای توصیف فاصله کمتری از فوتون ها در سایر مکان ها استفاده کرده است استفاده کرده است ، از نوامبر 2011 ، هنوز فوتون ها بین La Palma و Tenerife تلفنی نشده اند. این تیم در نظر دارد آزمایش های خود را در جزایر قناری ادامه دهد ، که تلاش می کنند روند انتقال در آنجا را تکمیل کنند.

جهش کوانتومی - مستند تار و پود کیهان
جهش کوانتومی – مستند تار و پود کیهان

مستند جهان یا چند جهانی

هرچند بلعیدن آن سخت باشد ، نظریه های برجسته نشان می دهد که جهان ما ممکن است تنها جهان نباشد. در عوض ، ممکن است فقط یکی از تعداد نامتناهی جهان باشد که “چندگانگی” را تشکیل می دهد. در این نمایش ، برایان گرین ما را به گشت و گذار در این تئوری شجاع جدید در حاشیه فیزیک می برد و نشان می دهد که بعضی از این واقعیت های متناوب ممکن است چگونه باشد. برخی جهان ممکن است تقریباً از یکدیگر قابل تشخیص نباشد. ممکن است دیگران شامل همه ما باشند ، جایی که در آنجا زندگی می کنیم اما با خانواده ها ، مشاغل و داستانهای مختلف زندگی همراه هستیم. در برخی دیگر ، واقعیت ممکن است آنقدر متفاوت از واقعیت باشد که غیرقابل تشخیص باشد. برایان گرین فاش می کند که چرا این تصویر جدید رادیکال از کیهان مورد توجه جدی دانشمندان قرار گرفته است. اثبات این امر آسان نخواهد بود ، اما اگر درست باشد ، درک ما از مکان ، زمان و مکان ما در جهان هرگز یکسان نخواهد بود.

جهان های موازی - مستند تار و پود کیهان
جهان های موازی – مستند تار و پود کیهان

 

این مستند به صورت کامل توسط سایت موفقیت 98 ترجمه و زیرنویس فارسی شده است و پیشنهاد می شود برای درک فیزیک کوانتوم و تاثیر آن بر زندگی و قانون جذب حتما این مستند را نگاه کنید .

مستند تار و پود کیهان

کارگردان: برایان گرین

تاریخ ایجاد شد: 1400-09-30 17:10

امتیازدهی ویرایشگر:
5

4 دیدگاه برای فیلم مستند تار و پود کیهان – The Fabric of the Cosmos

  1. زیبا غیور

    سلام
    اوقاتتون بخیر و شادی
    واقعا جا داره از زحماتتون بابت این سایت عالی و پر محتوا و کاربردی تشکر کنم
    این سایت خیلی به رشد من کمک فراوانی کرده

  2. صمد

    عاااااااااااااااااااالی ببببببببببببببببببببببببببببود

  3. اقای نصریان

    وقتی این مستند رو دیدم خیلی توسنتم قانون جذب رو بهتر درک کنم
    واقعا ممنونم از شما

  4. کامرانیان

    زمان. ما آن را هدر می دهیم ، آن را ذخیره می کنیم ، آن را می کشیم ، درست می کنیم. جهان بر روی آن می چرخد. با این حال ، از فیزیکدانان بپرسید که ساعت واقعاً چیست و پاسخ ممکن است شما را شوکه کند: آنها ایده ای ندارند. حتی تعجب آورتر ، حس عمیقی که ما از زمان حال به گذشته می گذرانیم ممکن است چیزی غیر از توهم باشد. چگونه می توان درک ما از چیزهای آشنا اینقدر نادرست بود؟
    جای تفکر داره

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *