همه آنچه درباره سابلیمینال باید بدانید !

فهرست محتوای این مقاله

سابلیمینال چیست ؟

سابلیمینال ( Subliminal ) یا محرک‌های زیرآستانه‌ای به معنای پایین تر از حد آستانه ادراک خودآگاهانه است. به بیان ساده تر، صوت سابلیمینال به صداهایی اشاره دارد که به طور معمول توسط ضمیر خودآگاه درک نمی شود اما ضمیر ناخودآگاه قادر به دریافت آن است. پیام های صوتی سابلیمینال عبارات تاکیدی هستند که از ذهن خودآگاه می گذرند و مستقیما به ذهن ناخودآگاه وارد می شوند. این عبارات تاکیدی مجموعه ای از پیام های مثبت است که در دل موسیقی نهفته است و پایین تر از سطح شنوایی شما قرار دارد. از آنجا که ذهن خودآگاه نسبت به این پیام های نهفته آگاهی ندارد، پس نمی تواند آنها را درک کند و به تبع نمی تواند مانعی بر سر راه آنها باشد. به همین خاطر است که عبارات تاکیدی با هیچ مقاومتی از طرف ضمیر خودآگاه روبه رو نمی شوند و مستقیما ضمیر ناخودآگاه وارد می شوند.

ذهن خودآگاه تنها موسیقی را می شنود اما چیزی فرای آن در حال وقوع است. با تکرار موسیقی، ذهن ناخودآگاه شروع به پذیریش تلقینات می کند و آنها را به عنوان حقیقت می پذیرد. هر روز که می گذرد شما به اهدافتان نزدیک تر می شوید، زیرا شما اکنون به منبع قدرت – ضمیرناخودآگاه دست یافته اید.

آیا پیام های سابلیمینال واقعا کار می کنند ؟

برای درک و استفاده از قدرت پیام های سابلیمینال ابتدا باید کمی در مورد ذهن شناخت پیدا کنید. منظور از ضمیر خودآگاه و ضمیر ناخودآگاه چیست؟ اساساً درک ما از جهان هستی به دو صورت خودآگاهانه و ناخودآگانه صورت می گیرد.

ذهن انسان را می توان به یک کوه یخی تشبیه کرد که راس قله آن که قابل مشاهده است را ضمیر خودآگاه و قسمت اعظم آن که در زیر آب قرار دارد و قابل مشاهده نیست را ضمیر ناخودآگاه می گویند. در واقع، 90% آنچه که احساس می کنید و فکر می کنید توسط ضمیرناخودآگاه کنترل می شود. تغییر واقعی از سطح زیرین آغاز می شود.

ذهن سطح – ضمیرخوداگاه

ضمیر خودآگاه همانطور که از نام آن مشخص است، زمانی فعالیت می کند که شما در حالت بیداری و هشیاری به سر می برید و نسبت به محیط پیرامون خود آگاهی دارید. این همان بخش از ذهن است که شما فعالانه و آگاهانه در تمام مدت روز با آن فکر می کنید. با اینکه ضمیر خوداگاه قطعا کارکردهای خود را دارد اما بسیار محدود عمل می کند. مطالعات نشان داده است که ضمیر خودآگاه تنها گنجایش نگهداری تعداد کمی ایده و فکر را دارد. به همین خاطر است که بخش اعظم زندگی شما به طور خودکار توسط یک ذهن دیگر اداره می شود و آن ضمیر ناخودآگاه است.

ذهن عمیق تر – ضمیر ناخودآگاه

ضمیر ناخودآگاه ذهن برتر شماست. ضمیر ناخودآگاه همیشه در حال فعالیت و پردازش میلیون ها پیام و اطلاعاتی حسی است که در کسری از ثانیه دریافت می کند. ضمیر ناخودآگاه حاوی خرد، حافظه و هوش است و مرکز خلاقیت، افکار و احساسات به شمار می رود. ضمیر ناخودآگاه تمامی عملکردهای بدن و فرآیندهای خودکار نظیر تنفس، گردش خون و تولید سلول را به عهده دارد. ضمیر خودآگاه کنترلی بر روی ضربان قلب شما ندارد اما ضمیر ناخودآگاه قادر به این کار است.

مهم تر از آن، ذهن ناخودآگاه محل ذخیره و راه اندازی تمامی برنامه های خودکار رفتاری در زندگی شماست. ضمیر ناخودآگاه مثل داشتن یک آتوپایلوت یا خلبان خودکار در داخل مغز است که به شما اجازه می دهد چندین کار را بدون تمرکز بر تک تک آنها در آن واحد به طور همزمان انجام دهید. این برنامه ها یا عادات مفید هستند چرا که به ذهن خودآگاه شما اجازه می دهد به مسائل دیگر رسیدگی کند.

به عنوان مثال، یادگیری فن رانندگی مستلزم فراگیری عادت های بسیار مختلف مانند چراغ زدن، سرعت گرفتن، ترمز گرفتن، چرخش و … است. وقتی این کارها را برای چندین بار و آگاهانه تمرین می کنید آنها خود به خود تبدیل به عادت می شوند. زمانی می رسد که شما بدون اینکه حواستان باشد این عادات را انجام می دهید. در این هنگام این ضمیر ناخودآگاه شماست که کنترل این امور را به دست گرفته است. شما تنها سوار ماشین می شوید و تصمیم می گیرید به کجا بروید.

انواع سابلیمینال

  • سابلیمینال تصویری: طراحی کردن هدف تبلیغ در اصلی ترین نقطه و کشیدن طرح های مختلف در کنار هدف بگونه ای که عکس های مختلف هدف را پنهان کنند.
  • سابلیمینال نوستالژیک: تهیه فیلم ها و اهنگ های دوران کودکی فرد به گونه ای که وقتی فرد آن را می بیند تمام خاطرات دوران کودکی اش برایش تداعی می شود.
  • سابلیمینال گفتاری: وقتی فرد با طرف مقابلش در حال مکالمه است از کلماتی که فرد مقابل از ان استفاده می کرده است، استفاده می کند و همین امر موجب می شود که فرد، به طرف مقابل اعتماد بیشتری کند.
  • سابلیمینال رفتاری: سعی می شود که به صورت نامحسوس رفتارهایی که طرف مقابل انجام می دهد را مورد تقلید قرار دهد.
  • سابلیمینال غیر مستقیم: به ای صورت که ما با فردی که آشنا هستیم و حتی با او راحت تر نیز هستیم القاب مختلفی داده ایم و این نشاند دهنده این است که به او اعتماد بیشتری داریم.
  • سابلیمینال پیکری: نشان دادن عکس به فرد که در ظاهر مفهومی ندارد اما بصورت عمیق وقتی به ان نگاه کند مفاهیم معناداری دارد.
  • سابلیمینال ریتمیک: یک تبلیغ هدف به صورت صوت یا تصویر به فرد نشان داده می شود.
  • سابلیمینال بنیانگر: تلاش بر این است که آنچه که مخالف تبلیغ است را ناپسند و مذموم نشانن دهد. برای مثال در تبلیغ کفش، افرادی که از آن کفش استفاده کرده اند سلامت پایشان حفظ شده است اما افرادی که از کفش دیگر استفاده کرده اند پایشان آسیب دیده است.
  • سابلیمینال عاطفی: ابتدا مواردی که مورد علاقه مخاطب می باشد را در تبلیغ نشان می دهند و سپس هدف تبلیغ را. برای مثال ابتدا ماشین مورد علاقه را نشان داده و پس از آن وارد موضوع تبلیغ خود می شوند.
  • سابلیمینال موسیقیایی: سعی می کنند به بهترین شکل ممکن هدف خود را در قالب یک موسیقی یا اهنگ ریتمیک بوجود اوردند. این گونه برای مخاطب ماندگاری بیشتری دارد.
  • سابلیمینال خبری: برای مثال برای اینکه شما یک فرد مشهوری را بشناسید طرف مقابل ابتدا برای شما در مورد صفات، چهره و… توضیح می دهد سپس وی را معرفی می کند.
  • سابلیمینال صوتی: پیام های صوتی که بصورت ارام (ارامتر از استانه شنوایی) در گوش فرد زمزمه می شود.

چطور می توان ضمیر ناخوداگاه را در جهت موفقیت مجددا برنامه ریزی کرد؟

اکنون که دانستید ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه چیست و چگونه کار می کند. این سوال پیش می آید که آیا می توان عادات گذشته که در ضمیر ما جای گرفته است را کنار گذاشت و ضمیر ناخودآگاه را مجددا برنامه ریزی کرد؟ جواب به طور قطع بله است. تعامل بین خودآگاه و ناخودآگاه همیشه در حال وقوع است. اما چرا برخی مردم به طور طبیعی بر روی امور مثبت تمرکز دارند و چه چیزی به آنها کمک می کند تا به موققیت و کامیابی دست یابند؟ جواب این سوال باز در برنامه ریز مجدد ذهن نهفته است. ذهن شما توسط والدین، معلمان، اقوام، دوستان، رسانه، و همینطور صحبت های درونی با خودتان برنامه ریزی شده است. هر اتفاقی که برایتان در زندگی رخ داده و هر چیزی که در ذهن خود مجسم می کرده اید در ضمیر ناخودآگاه شما ثبت شده بوده است. شما هم می توانستید دریافت کننده برنامه مثبت و حمایتی باشید و هم دریافت کننده برنامه های منفی و محدود کننده. تمامی این برنامه ها در ضمیر ناخودآگاه شما ثبت و ذخیره می شوند و به گونه های مختلف در زندگیتان متجلی می شوند.

اگر می خواهید زندگی خود را تغییر و متحول سازید، ابتدا باید برنامه های قدیمی و محدود کننده را حذف کنید. تا زمانی که ذهن ناخودآگاه شما برای موفقیت برنامه ریزی نشود، هر چیزی که بیاموزید، یا انجام دهید هیچ تغییری حاصل نمی دهد. شما نمی توانید با بحث های منطقی یا تلاش فراوان برنامه ریزی ضمیر ناخوداگاه خود را تغییر دهید.

موسیقی سابلیمینال اما در این زمینه می تواند به شیوه ای نوین و کارامد برنامه ریزی جدیدی به ضمیر ناخوداگاه وارد کند. موسیقی سابلیمینال یکی از موثرترین روش ها برای تغییر برنامه منفی ذهن و به روز رسانی آن است. به کمک آن می توانید عملکرد خود را در زندگی بهبود بخشیده و کیفیت زندگی تان ارتقا دهید. درست مانند یک باغبان که با صبوری دانه ها را در دل خاک می کارد و با رسیدگی و مراقبت منتظر رشد کردن آنها می ماند، عبارات تاکیدی سابلیمینال نیز بذرهای مثبت در ذهن شما می کارند.

همه چیز درباره سابلیمینال

  • نوشیدن یک لیوان آب قبل از گوش دادن
  • ریلکس کردن ذهن و بدن با نفس های عمیق
  • با تمرکز گوش دادن فایلها
  • گوش دادن با چشمان بسته
  • داشتن شور و شوق فراوان هنگام گوش دادن فایل ها
  • تجسم و تصویر سازی ذهنی اهداف هنگام گوش دادن به فایل ها
  • استفاده از یک هدفون استاندارد برای تاثیرگزاری بهتر
  • سپاسگزاری کردن برای اینکه توانستید در رویاهای خود غوطه ور شوید
  • نوشتن خواسته ها روی کاغذ و مرور کردن آن قبل از گوش دادن به فایل ها
  • سنجیدن میزان پیشرفت خود در زمینه مورد استفاده

سوالات متداول در زمینه سابلیمینال

[sp_easyaccordion id=”21547″]

15 پاسخ

  1. سلام . سابلیمینال تغییر رنگ چشم رو میشه وقتی خواب هستیم گوش داد ؟ یعنی تاثیر میزاره ؟

    1. من سابلیمینال تغییر رنگ چشم آبی رو از یوتیوب گرفتم و اولش هم خیلی شکاک بودم در کمتر از یک هفته چشمام از قهوه ای تیره به قهوه ای نسبتا روشن تغییر رنگ داده تا جایی که نمیشه این تغییر رنگ رو انکار کرد

  2. ربطی نداره که سابی که گوش میگنید به چه زبونی داره
    همونطور که موزیک ها به زبان های مختلف هم که شده انسان رو تحت تاثیر قرار میده و روش اثر میذاره،،،سابلیمینال هم همینطور و فرقی نداره فارسی یا به زبان های دیگه باشه

  3. دوستان من تحقیقاتی در رابطه با سابلیمینال داشتم.بهتره بدونید که این واقعا اثر داره و من بی نهایت نتیجه هایی دیدم که اغلب دائمی بودند.
    پس اینکه با دیگران مشورت کنید اشتباهه.
    اگر باور دارید گوش کنید و نتیجشو که حتما اتفاق میفته خودتون ببیند.
    (به این دلیل از گفتگو با افراد دیگه بپرهیزید که ممکنه کسی باور نداشته باشه و نظر غلط اون فرد روی شما هم اثر بزاره.)

  4. سلام ببخشید با سابلیمینال فارسی برای تغییر رنگ چشم یا زیبایی بی نهایت میشه نتیجه گرفت؟
    یعنی منطقی هست؟

  5. شما چند جور حرف میزنین؟ :/ اون متنو مینویسین بعد میگین سابلیمینال ضرر داره و اصن نتیجه نمیده؟:/ خب میشه بگین‌ بلاخره خوبه یا نه

    1. ببخشید اشکال داره بعد از چند ماه سابلیمینالمونو در باره همون موضوع عوض کنیم و از ی ساب دیگ برای همون موضوع استفاده کنیم؟

      1. سلام
        تا الان نشنیدیم که کسی درباره این موضوع اخطار داده باشه و مشکلی پیش بیاد

  6. اگر از نتیجه ای که گرفتیم راضی نباشیم میتونیم به حالت قبل برگردونیم؟

    1. سلام
      اطلاعاتی در این باره ندیدم و فکر نمیکنم به راحتی قابل برگشت باشه

  7. واقعا چرا پشت سر مطلب و توضیح به این خوبی یک همچنین انرژی منفی میدین?
    وقتی من خودم شخصا کلی نتیجه دیدم!

  8. سلام میخواستم بپرسم اگه یه سابلیمینال رو چند بار پشت هم تکرار کنیم و بیشتر از یکی دوبار باشه آیا ضرر داره یا عملکرد رو کمتر میکنه ممنون

    1. سلام عزیزم
      من به شخصه ندیدم کسی از سابلیمینال نتیجه گرفته باشه. به نظر من مخصوصا برای زبان فارسی چیزایی که دارن بعضی از سایت ها ارائه میدن یک سری فایل بی ارزش و بی تاثیر هست و قصدشون فقط سودجویی از این طریق هست .
      ما توضیحات دادیم که سابلیمینال چی هست اما به شخصه پیشنهاد نمیکنم به عنوان یک روش موثر برای رسیدن به نتیجه ای که میخواید روش حساب کنید …

      1. سلام، ممنون از این مطلب فوق العادتون. من یک ساله چنل سابلیمینال دارم و خیلی از عزیزان رو دیدم که نتیجه گرفتن. فرستادن برام. منم خیلی با شما موافقم، جوری جلوه میدن که فقط ساب فارسی برای ایرانیا کار میکنه در صورتی که اشتباست و ضمیر ناخودآگاه ما به همه زبانها آگاهه. به هر حال ممنون از این مطلب کامل و عالی. با اجازت مطلب رو پست میکنم توی چنلم البته با ذکر ادرس سایت خوبت. موفق باشی ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *