موفقیت در زندگی با تلاش و کوشش یا با قانون جذب ؟

فهرست محتوای این مقاله

یکی از سوالات مهم در مورد قانون جذب و انتقاد شدید از آن درباره نقش تلاش و کوشش در رسیدن به اهداف است. قانون جذب می گوید با من موفقیت در زندگی حتمی است . ولی این قانون بیشتر برای مردم اینطور جا افتاده است که فقط کافیاست به خواسته خود فکر کنید تا به آن برسید. ولی آیا این تمام ماجرا است؟ پس نقش تلاش برای رسیدن به هدف چه می شود؟ آیا فقط با فکر کردن می شود به همه خواسته ها رسید؟

ما قصد داریم در این بخش پاسخ این سوالات مهم را در اختیار شما قرار دهیم.

تلاش و کوشش ، عامل دوم برای موفقیت در زندگی

خیلی ها متاسفانه این باور غلط را دارند که فقط با تلاش و کوشش فیزیکی به موفقیت می توان رسید. ولی آیا واقعا این موضوع درست است ؟ آیا تلاش و کوشش فیزیکیعامل اصلی موفقیت است؟ آیا ندیده اید کسانی را که بسیار تلاش برای رسیدن به هدف داشته اند، مثلا چندین شیفت کار کرده اند ولی همچنان زندگی سخت را تجربه می کنند؟ ولی از طرفی دیگر، انسانهایی هستند که بسیار کمتر از آنها کار فیزیکی می کنند، ولی چندین برابر آنها موفق هستند و در خوشی زندگی می کنند. آیا واقعا تلاش و کوشش در هر جهتی منجر به موفقیت در زندگی می شود؟

تلاش و کوشش فقط در زمانی نتیجه مثبت می دهد که به دنبال ذهنیتی کاملا مثبت بیاید

تلاش برای رسیدن به هدف در بسیاری از مواقع به خاطر اینکه این تلاشها همراه یک یا چند باور منفی و یا ذهنیتی منفی است هیچگاه به سرانجامی خوب نخواهند رسید. به طور خلاصه یعنی اگر شما بر این باور باشید که نمی توانید و یا امکانی برای رسیدن به خواسته شما نیست و یا افکاری از این جنس داشته باشید هرگز با تلاش و کوششموفق نخواهید شد. و این یعنی تلاش و کوشش دومین عامل برای موفقیت در زندگی است؛ که افراد زیادی آن را به اشتباه عامل اول می دانند و بخاطر همین هم از موفقیتدور هستند.

جایگاه تلاش و کوشش در موفقیت در زندگی چقدر است ؟

برای رسیدن به هر هدفی باید قطعا تلاش و کوشش داشت و بدون آن هرگز به موفقیتی نخواهیم رسید. ولی موضوع اصلی این است که تلاش و کوشش زمانی که همراه باذهنی مثبت است هیچگاه ما را خسته نمی کند. ولی زمانی که ذهن ما مخالف است، کارهای فیزیکی بسیار خسته کننده و عذاب آور هستند. در واقع وقتی ما باور موفقیتداریم، در مدار آن قرار می گیریم و کارهای مناسب، خود به خود نمایان می شوند که ما انجامشان دهیم. در حالی که انجام آنها به ما حس خوبی می دهد. حالا با دانستن این نکته مهم متوجه می شویم که کدام تلاش و کدام حرکت یا کار فیزیکی لازمه موفقیت است.

کنترل توجه و فکر کردن درست برای استفاده از قانون جذب بر خلاف باور عموم اصلا کار راحتی نیست.

اجازه دهید یک باور غلط را که در خیلی از ذهنها جا خوش کرده در همینجا شناسایی کنیم. این باور غلط این است که فکر کردن و رسیدن به خواسته ها و هدف طبق قانون جذب کاری راحت است و نیازی به تلاش و کوشش ندارد. همین باور اشتباه باعث شده افراد زیادی قانون جذب را دروغ و حقه بنامند. در حالیکه آنها نمی دانند قانون جذب واقعی چیست و عمق آن را درک نکرده اند.

کنترل توجه و فکر کردن در جهتی که به موفقیت ختم شود در خیلی از مواقع از هر کاری سخت تر است و به خاطر همین هم نتایجی فوق العاده به بار می آورد. مثلا اگر شما فقط برای 30 دقیقه بخواهید تصویر سازی ذهنی درست و اصولی را همانطور که ما قبلا آموزش داده ایم انجام دهید، خواهید دید چه انرژی زیادی باید صرف کنید. و فقط از دور و زمانی که درگیر اجرای انجام آن نشده اید بنظرتان کاری ساده می آید.

تلاش و کوشش ذهنی صدها بار قوی تر از تلاش فیزیکی است

اگر کسی باور داشته باشد که موفق است یا در آینده موفق خواهد شد و برای رسیدن به این مرحله تلاش و کوشش کرده باشد، خود به خود با انجام کمترین کار فیزیکی که بیشترین نتیجه را دارد به این هدف خواهد رسید. چون قانون جذب و قوانین انرژی همیشه ما را از سریع ترین راه منتقل می کنند. ولی شخصی که باوری برای موفقیت در زندگی ندارد، خود به خود به سمتی هدایت می شود که کارهای زیاد و سختی را انجام دهد که کمترین نتیجه و یا حتی نتایجی منفی دارند. و این موضوع دوباره مرتبط با نظم جهان هستی می باشد که همیشه مشابه مشابه خودش را جذب می کند.

شاید شما باورتان نشود ولی تلاش برای رسیدن به هدف باید 99% درونی و ذهنی باشد و بعد از پیشرفت خوب و کافی در این مرحله، ما در مدار مناسب قرار می گیریم که کارهای فیزیکی لازم خودشان را به ما نشان میدهند و ما با لذت آنها را انجام می دهیم و از ادامه دادنشان خسته نمی شویم. و دیگران با مشاهده این قسمت فکر می کنند که علت موفقیت ما تلاش و کوشش در کارهای فیزیکی است. غافل از اینکه ما در جای دیگری تلاش و کوشش کرده ایم که آنها ندیده اند و این کارهای فیزکی که ما با شدت انجامشان می دهیم و خسته هم نمی شویم ثمره آن قسمت است.

تلاش و کوشش، فرمی از انرژی و غیر قابل از بین رفتن

خبر خوش این است که هرگز تلاش برای رسیدن به هدف در هیچ جایی از بین نمی رود. تمام تلاش و کوشش ی که ما در گذشته خود برای موفقیت در زندگی داشته ایم، که معمولا بخاطر ذهنیت مخالف ما به ثمری نرسیده اند و ما فکر می کنیم که از بین رفته اند، درواقع از بین نرفته اند و فقط تبدیل به تجربه شده اند.

این تجربه همان قسمتی است که روی ذهنیت و باورهای ما تاثیر مستقیم دارد و آنها را هماهنگ با خواسته های ما می کند که این بار با تجربه قبلی و ذهنیتی مثبت دست به انجام کاری بزنیم که نتیجه دلخواه را به ما بدهد. البته این به شرطی است که ما هوشیار شده باشیم و متوجه جهت حرکت اشتباه خود بشویم. در این صورت تمام آن اشتباهات قبلی به یکباره انگار تبدیل به یک گنج بزرگ برای ما می شوند و سریعا باعث موفقیتهای پی در پی ما می شوند.

این یکی از عللی است که ما بعضی ها را می بینیم که پس از گذراندن چندین سال زندگی سخت، به یکباره کاملا موفق می شوند و کلا تغییر می کنند. زیرا آنها معمولا ناخوداگاه در حال بیشتر کردن پتانسیل موفقیتشان با بیشتر کردن تجربه هایشان بودند.

برای درک بهتر این موضوع لطفا سمینار آرزوی تو دستور توست از کوین ترودو در قسمت مقیاس تعادل آموزش را دنبال کنید .

[irp posts=”1790″ name=”کوین ترودو – آرزوی تو دستور توست – زیرنویس فارسی”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *