هواپونوپونو چیست ؟

فهرست محتوای این مقاله

هواپونوپونو چیست ؟

افرادی که خواهان بخشش هم برای خود و هم برای دیگران هستند می توانند از عمل دیرینه و باستانی که از هاوایی امده است یعنی تکنیک (Ho’oponopono) استفاده کرده تا به این امر دست یافته و به ارامش رسند. عمل باستانی هواپونوپونو هم برای بخشش و هم به عنوان یک مفهوم ارتباطی برای آشتی و نیز به عنوان ابزاری برای بازگرداندن عشق به خود و تعادل عمل می کند. در عمل، به نوعی مانند مانترا برای عشق به خود عمل می کند. جالب است بدانید که هواپونوپونو به طرز شگفت آوری بسیار ساده است. کلمه ho’oponopono تقریبا به معنای “باعث می شود چیزها به حالت تعادل برگردند” یا “موضوع را درست می کنند” ترجمه می شود. (در زبان بومی هاوایی، «پونو» به معنای تعادل، به معنای «زندگی» است. وقتی همه چیز در تعادل باشد، به اصطلاح، هیچ چیز خاموش نیست).

طبق هواوپونوپونو، هر چیزی که واقعیت شماست چیزی است که توسط ذهن شما درک می شود. ارتباطات شما، افرادی که می شناسید تحت تاثیر خود درونی شما هستند. افراد اطراف نزدیک شما به دلیل ماهیت همدلانه شما می توانند تأثیر مثبتی روی شما بگذارند، یک لبخند ساده می تواند روز کسی را بسازد. شما روی همه کسانی که می شناسید تاثیر دارید. اگر ذهن شما می تواند افکار مشکل ساز داشته باشد، اگر می تواند ناامنی ایجاد کند، می تواند آنها را نیز حل کند. هواوپونوپونو می تواند کنترل کامل زندگی خود را به شما بدهد. بر این اساس، خواندن مکرر ذکر هواپونوپونو روشی قدرتمند برای پاکسازی بدن از احساس گناه، شرم، خاطرات آزاردهنده، بدخواهی یا احساسات بدی است که منجر می شود ذهن بر روی افکار منفی متمرکز شود.

باور کنید یا نه، افکار به واقعیت تبدیل می شوند و آنچه شما به عنوان واقعیت درک می کنید به دیدگاه شما بستگی دارد. دکتر هیو لن توانست به طرز شگفت انگیری یک بیماری روانی را با هواپونوپونو درمان نماید. دکتر هیو لن مامور درمان کردن تعداد زیادی بیمار روانی در یک مرکز شد. وی ابتدا سوابق هر بیمار را مطالعه نمود و سپس با هر بیمار همدلی کرده و شروع به اقدامات درمانی خود کرد. او چهار ذکر داشت که به فرآیند پاکسازی منجر شد که عبارتند از:

  • متاسفم
  • مرا ببخش
  • متشکرم
  • دوستت دارم

دکتر هیو لن، بخش بیماران مجنون را بدون ملاقات کردن با آنها درمان کرد. او فقط پرونده آنها را مرور کرد و خودش را شفا داد. فرآیند درمان شامل تفکر در مورد طرز فکر آن بیماران و درخواست بخشش از طریق ارتباط با آنها در سطح ناخودآگاه است. طبق آداب و رسوم هاوایی، ما بدن روحانی، بدن ذهنی و بدن عاطفی داریم که همه بخشی از بدن فیزیکی ما هستند. همه ما در مراحل مختلف هستیم. هنر هواوپونوپونو این است که سه ذهن و فرآیند را در شفای جهان با شفا دادن خود به هم وصل کند.

ذکر هواپونوپونو چیست ؟

ذکر هواپونوپونو از 4 جمله تاکیدی می‌تواند مسیر شما برای یافتن رشد و تحقق معجزه‌آسا باشد. همانطور که ذکر هواپونوپونو را مسحور می کنید، آسایش و امنیت را در خود با بخشش و عشق کشف خواهید کرد. این تمرین شامل بیان آشکار احساسات و نگه داشتن فضا برای یکدیگر و تبادل این کلمات خاص و پاکسازی آگاهی شما است. هواپونوپونو شادی را به زندگی شما اضافه نمی کند، اما به شما کمک می کند تا تمام احساسات منفی را رها کنید. آرامش خاطر را برای شما به ارمغان می آورد. ذکر هواپونوپونو عبارتند از:

  • متاسفم
  • مرا ببخش
  • متشکرم
  • دوستت دارم

تکرار این الفاظ باعث تمرکز عمیق تر می شود. تکرار هواپونوپونو همچنین امکان برنامه ریزی مجدد ضمیر ناخودآگاه را برای بهبودی بهتر فراهم می کند. وقتی احساس پشیمانی می‌کنید، از شما تشکر می‌کنم و عمیقا عشق می‌ورزید به شما کمک می‌کند تا از شر گرفتگی‌های درونتان خلاص شوید. این فرآیند انرژی های مثبت زیادی به شما می دهد. با هواپونوپونو دلربا می‌شوید و بهتر می توانید درونتان را درک نمایید. این 4 جمله تاکیدی قدرتمند، هنگامی که با احساسات و عواطف مسحور می شوند، قدرت شفابخش زیادی دارند.

شفا دادن دیگران با شفای خود با هواپونوپونو

تمرین‌کنندگان هواپونوپونو معتقدند که بخش شفا باید در درون ما بیاید. منفی‌گرایی که در درون ما می‌آید، تنها از انسداد ذهن آگاه ما سرچشمه می‌گیرد. انسدادها فقط ناشی از «آنچه ما احساس می کنیم افراد نزدیک ما در مورد ما فکر می کنند» ایجاد می شود. حال ذکر هواوپونوپونو (جملات تاکیدی) می تواند برای تقویت عشق به خود با انتقال انرژی شما به سمت شفا و آشتی مورد استفاده قرار گیرد. قبل از شروع تمرین هواوپونوپونو:

  • اولین قدم این است که فکر کنید می خواهید این جملات تاکیدی را برای چه کسی ارسال کنید. به عنوان یک تمرین‌کننده هواوپونوپونو، می‌توانید این تأییدیه‌ها را برای افرادی که می‌شناسید یا حتی افراد ناشناس ارسال کنید. شما باید به این فکر کنید که آنها در مورد یک موقعیت چه احساسی دارند؟ این تمرین نیازی به حضور فیزیکی آن شخص ندارد و از راه دور قابل انجام می باشد. جالب است بدانید که گفتن این جملات با صدای بلند تاثیر بیشتری دارد.

چگونه هواپونوپونو را در 4 مرحله ساده تمرین کنیم ؟

  • متاسفم: عذرخواهی و پذیرفتن مسئولیت اولین بخش از شفا در هواپونوپونو است. من مسئول هر چیزی هستم که تا به حال برای من اتفاق افتاده است یا هر اشتباهی که من شاهد آن بوده ام. اولین قدم فقط پذیرش این واقعیت است که همه چیزهای اشتباه از درون شما شروع شده اند.
  • مرا ببخش: بگو: «لطفا مرا ببخش». این نوعی عذرخواهی از کائنات است، فرقی نمی کند ظلم کرده باشید یا نه، این یک روش پاکسازی است که منفی گرایی را از بین می برد. درخواست بخشش یک روش درمانی در هواوپونوپونو است که به شما کمک می کند تا به زندگی ادامه دهید.
  • متشکرم: به طور مکرر تشکر کنید. قدردانی نسبت به کیهان بخش مهمی از روند درمان در هواوپونوپونو است. گفتن متشکرم برای همه بخشش ها، متشکرم برای همه تغییراتی که در درونت ایجاد شد، از خودت به خاطر این که هستی سپاسگزارم. قدردانی یک احساس قدرتمند است و باید بارها و بارها گفته شود تا هوای تازه مثبت را وارد کنید.
  • دوستت دارم: به خودت، به خدا، به بدنت، به سرپناهی که در آن زندگی می کنی، به اطرافت بگو دوستت دارم. عشق یک احساس قدرتمند است، با عشق لایه هایی از گرما و امنیت به وجود می آید. عشق دادن یک احساس مراقبتی و محبت آمیز است که روند درمان را در هواوپونوپونو تسریع می کند.

تکنیک هواپونوپونو چگونه کار می کند ؟

هواپونوپونو فرض می‌کند که هر چیزی که ما به عنوان “واقعیت” می‌دانیم، به صورت جداگانه توسط ذهن ما تجربه می‌شود. آنچه احساس می کنید، می شنوید، می بینید و حتی چیزها یا افرادی که می شناسید تحت تأثیر خود درونی شما هستند. به این ترتیب، همه چیز در اطراف شما شامل مشارکت شما می شود، زیرا شما مسئول آنچه فکر می کنید و احساس می کنید هستید. آیا توجه کرده اید که خود ما اغلب می توانیم بدترین دشمنانمان باشیم؟ این به این دلیل است که هر فکر می تواند مکانیزمی را فعال کند که دنیایی (هرچند توهمی) از مشکلات را بازآفرینی می کند. هدف اصلی هواپونوپونو جستجوی درمان این مشکلات از طریق بخشش است. نه لزوما بخشش دیگران، بلکه به خصوص بخشش خود.

این کار با این درک انجام می‌شود که آنچه برای شما اتفاق می‌افتد اهمیتی ندارد، اما آنچه که انجام می‌دهید، واقعا مهم است. اگر ذهن و افکار شما برای شما مشکل ایجاد کرده است، آنها نیز قادر به حل آنها هستند. به طور خلاصه، می توان گفت که هواپونوپونو یک فرآیند حل مسئله است که باید کاملاً در درون شما اتفاق بیفتد.

فواید هواپونوپونو

مزایای تمرین مکرر هواپونوپونو بسیار زیاد است و در همه زمینه های زندگی یافت می شود. اصلی ترین آنها عبارتند از:

بازسازی حافظه های سلولی

آیا تا به حال این احساس را داشته اید که چندین بار یک موقعیت آسیب زا مانند تماشای یک فیلم در حال پخش در ذهن خود را تجربه کنید؟
این به این دلیل است که همه دردها، نگرانی‌ها و ترس‌های ما تولید و در حافظه سلولی ما ذخیره می‌شوند. هواپونوپونو در این ناحیه به عنوان پاک کننده، خنثی کننده خاطرات رنج و احساسات ناخوشایند عمل می کند.

شخصیت اصلی زندگی

در ابتدا، مسئولیت پذیری و تعهد به پاسخگویی برای اعمال خود ممکن است بسیار سفت و سخت به نظر برسد، اما با گذشت زمان، ممکن است از اینکه چقدر مستقل و فعال هستید شگفت زده شوید. با کنار گذاشتن احساس ناتوانی مرتبط با اینکه رنج فقط ناشی از عوامل بیرونی و غیرقابل کنترل است، می‌توان باورهای خود را تغییر داد و موضعی قربانی نداشت و احساس قدرت شخصی را افزایش داد و خود را خالق زندگی خود دانست. حقیقت این است که چیزی به نام “بیرون” وجود ندارد، همه چیز در ذهن شما برای شما اتفاق می افتد. هر چیزی که می بینید، هر چیزی که می شنوید، هر فردی که ملاقات می کنید، در ذهن خود تجربه می کنید. شما فقط فکر می کنید “آن در بیرون اتفاق افتاده است” و فکر می کنید که شما را از مسئولیت سلب می کند. در واقع کاملا برعکس است: شما مسئول هر چیزی هستید که فکر می کنید و هر چیزی که توجه شما را جلب می کند. اگر اخبار را تماشا می کنید، هر آنچه در اخبار می شنوید شما مسئول آن هستید. ناگوار به نظر می رسد، اما خبر خوب این است که شما همچنین می توانید آن را پاک کنید، تمیز کنید، و از طریق بخشش آن را تغییر دهید.

ثبات عاطفی

با آزاد شدن انرژی های منفی، تعادل عاطفی برقرار می شود زیرا مسدودیت های خودشناسی، شادی و رضایت از بین می روند و فضا را برای بینش های جدید و آرامش درونی باز می کنند. علاوه بر این، تمرین‌کننده هواپونوپونو این آزادی را به دست می‌آورد که از خاطرات منفی اطاعت نکند. این می تواند شما را در مواجهه با ناملایمات و مشکلات موجود در مسیرتان آرام تر و مثبت تر کند.

روابط سالم تر

هرگاه دچار سوء تفاهم یا تعارض می شویم، تمایل داریم فکر کنیم که فقط بقیه اشتباه می کنند. هواپونوپونو به ساختارشکنی این وضعیت منفعل کمک می کند تا تمرین کننده بتواند بفهمد که او نیز بخشی از مشکل است و وقتی تغییر می کند، روابطش تغییر می کند (البته برای بهتر شدن).

چگونه تکنیک هواپونوپونو را شروع کنیم ؟

برای عملی کردن هواپونوپونو، لازم نیست به خدایان اعتقاد داشته باشید، دین داشته باشید، یا در یک مکان ساکت منزوی شوید. فقط (به صورت ذهنی یا با صدای بلند) بگویید: متاسفم. مرا ببخش. دوستت دارم. سپاسگزارم. ممکن است به محض اینکه برای اولین بار تمام کلمات را به پایان رساندید، احساس شفقت، احساسات درونی جدید یا آرامش ذهنی ساده را تجربه کنید. زمانی که انرژی مسدود شده توسط سلول‌ها آزاد می‌شود، معمولا تمرین‌کنندگان احساس خمیازه کشیدن یا آه کشیدن می‌کنند.

نکاتی راجع به هواپونوپونو

  • تا آنجا که ممکن است هواپونوپونو را در زندگی روزمره خود مورد استفاده قرار دهید، در صورت بروز مشکلات یا درگیر شدن با مشکلات از آن استفاده کنید.
  • سعی کنید تا حد امکان هواپونوپونو برای بخشش استفاده کرده و تکرار کنید، زیرا اثرات آن به سرعت از بین می رود.
  • مدام به خود یادآوری کنید که همه ما اشتباه می کنیم و شما هم می خواهید خود را ببخشید. شاید این به شما انگیزه دهد که دیگران را بیشتر ببخشید.
  • سعی کنید به خود یادآوری کنید که با تمرین منظم، شفقت بیشتری را تمرین خواهید کرد و در نتیجه دوباره با دیگران ارتباط برقرار خواهید کرد.
  • مدام به خود یادآوری کنید که با بخشیدن، نه تنها برای خود، بلکه برای دیگران نیز کار خوبی انجام می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *