چگونه پولدار شویم ؟

فهرست محتوای این مقاله

برنامه ریزی و هدف گذاری کنید

افراد ثروتمند هدف گذار هستند. آنها آنچه را که می خواهند روزانه، هفتگی، ماهانه به دست آورند فهرست می کنند و می توانند به شما بگویند که می خواهند در 20 سال کجا باشند. در مطالعه ای که توسط کورلی (Corley) انجام شد او به نتیجه رسید که نود و پنج درصد از افراد فقیر مطالعه من هیچ برنامه ای برای زندگی نداشتند. ما بدون هیچ نقشه‌ای، بدون اهداف بلندمدت، مانند برگ‌هایی در یک روز پاییزی هستیم که بی‌هدف در هوا شناوریم.» نکته اصلی این است که برای برنامه ریزی لازم نیست ثروتمند باشید. اگر می خواهید ثروتمند شوید، به یک برنامه نیاز دارید.

بیش از حد خرج نکنید

ساده ترین و مطمئن ترین راه برای رسیدن به ثروت، پس انداز کردن پول و سرمایه گذاری در آن است. مثل کاشتن بلوط و تماشای جوانه زدن آن در درخت است. اگر به سختی پول کافی برای پرداخت قبوض خود به دست می آورید و نمی توانید پس انداز کنید، راه حل واضح این است که پول بیشتری به دست آورید. این ما را به عادت فقر بعدی هدایت می کند.

درآمدهای متعدد داشته باشید

یک مطالعه اداره سرشماری ایالات متحده در سال 2019 نشان داد که تنها 8.8 درصد از زنان و 8.0 درصد از مردان دو یا چند شغل دارند. کورلی دریافت که 65 درصد از افراد ثروتمند حداقل سه جریان مختلف درآمدی را قبل از کسب درآمد 1 میلیون دلاری خود ایجاد کرده اند. او نوشت: مردم فقیر یک جریان درآمد دارند. تخم مرغ های آنها همه در یک سبد است.

بخوانید و خود را آموزش دهید

افراد ثروتمند نه تنها دو شغله هستند، بلکه برای مطالعه هم وقت می گذارند. آنها کتاب های آموزشی و خودسازی می خوانند. کورلی دریافت که تنها 8 درصد از افراد کم درآمد کتاب های آموزشی یا خودسازی را مطالعه می کنند. او نوشت: موفقیت نیاز به رشد دارد. این رشد از مطالعه و آموزش روزانه خود حاصل می شود.

از روابط سمی اجتناب کنید

روانشناسی نقش بسیار زیادی در ثروتمند شدن دارد. نگرش “می تواند انجام دهد” یک امر ضروری است. با افرادی که نمی توانند انجام دهند، حفظ رابطه سخت است. کورلی دریافت که تنها 4 درصد از افراد کم درآمد با افراد “موفق” ارتباط برقرار می کنند. او نوشت: شما فقط زمانی در زندگی موفق خواهید شد که اطراف خود را با افراد مناسب احاطه کنید. یعنی افرادی که تشویق کننده، مثبت، کنجکاو و مفید هستند.

درگیر خودگویی های منفی نشوید

وقتی صحبت از روانشناسی و پول به میان می آید، تنها چیزی که بدتر از محاصره کردن خود با بازنده ها است این است که باور کنید بازنده هستید. آیا جملاتی مانند «کار من خیلی سخت است»، «تقصیر من نیست» یا «من به اندازه کافی باهوش نیستم» می گویید. چنین خودگویی هایی منجر به باور کردن آنها خواهد شد. کورلی نوشت: وقتی به منفی‌گرایی اجازه می‌دهید بر افکارتان حکومت کند، مغزتان را برای شکست برنامه‌ریزی می‌کنید. شما هیچ شانسی در زندگی نخواهید داشت که از شرایط مالی یا زندگی فعلی خود خارج شوید. این افکار منفی به باورهایی تبدیل خواهند شد که مانند برنامه های کامپیوتری عمل می کنند.

یک سبک زندگی سالم داشته باشید

پول درآوردن نیروی اراده و کار می خواهد. ورزش و تغذیه صحیح هم همینطور. مراقبت از امور مالی و سلامتی دست به دست هم می دهد. کورلی نوشت: عادات بد سلامتی باعث ایجاد بد شانسی می شود. این یک نوع شانس است که محصول جانبی عادات ضعیف، رفتار ضعیف و تصمیم گیری بد است. اگر موجودی هستید که بیش از دو مورد از این عادات را دارید، به احتمال زیاد ممکن است برای رهایی از بدهی به کمک نیاز داشته باشید. یک برنامه مدیریت بدهی یک راه اثبات شده است. مشاوران خبره برای کاهش نرخ بهره و کاهش پرداخت های ماهانه شما به سطح مقرون به صرفه با طلبکاران کار خواهند کرد. علاوه بر این، آنها عادات بودجه بندی را به شما آموزش می دهند که شما را در مسیر ثروت قرار می دهد.

آنها همچنین می‌دانند که بدهکار بودن چیزی برای خجالت نیست. هیچ کس کامل نیست و نکته کلیدی این است که عادات خوب بیشتری نسبت به عادت های بد داشته باشید. کورلی نوشت: پذیرش یک عادت غنی، تأثیری بر حذف بسیاری از عادات ضعیف دارد. بنابراین، اگر بدهکار هستید، تماشای زیاد تلویزیون را متوقف کنید، بیشتر بخوانید، شروع به برنامه ریزی کنید، مثبت فکر کنید و جریان های درآمد اضافی پیدا کنید.

از مهارت خود به عنوان یک کارآفرین استفاده کنید و روی آن سرمایه گذاری کنید

انجام یک کار را بهتر از هر کس دیگری هدف خود قرار دهید. روی آن کار کنید، آموزش دهید، یاد بگیرید، تمرین کنید، ارزیابی کنید و آن را اصلاح کنید. ممکن است متوجه شوید که بیشتر ورزشکاران یا افراد سرگرم کننده میلیونر هستند و دلیل آن این است که آنها از مهارت‌های خود به طور کامل استفاده می‌کنند. اگر چیزی وجود دارد که در آن مهارت دارید، احتمالا می توانید از آن ثروت های قابل توجهی دریافت کنید. این همان مفهوم برتر بودن در یک رشته خاص است. وقتی در کاری بهترین هستید، متوجه می‌شوید که فرصت‌ها به سراغتان می‌آیند. برای متخصص شدن در چیزی، بسیار مهم است که هرگز از پیشرفت دست نکشید. افراد موفق زمان، انرژی و پول را برای بهبود خود سرمایه گذاری می کنند و این ممکن است سودمندترین سرمایه گذاری باشد که می توانید انجام دهید.

برای شروع، بفهمید که چه مهارتی را می خواهید پرورش دهید. فهرستی از ده نفر از بهترین افراد جهان در این مورد تهیه کنید و از این فهرست برای تعیین معیارها و پیگیری پیشرفت خود در جهت بهترین شدن استفاده کنید. برای مثال، اگر نویسنده هستید، می‌توانید به فهرست پرفروش‌ها مراجعه کنید و ده نویسنده موفقی را که بیشتر از همه تحسین می‌کنید، شناسایی کنید. درباره این نویسندگان، کارهایی که برای موفقیت انجام دادند بیشتر بدانید و برخی از کارهای آنها را بخوانید. با نگاه کردن به مدل های موفق گذشته، زمان و انرژی خود را برای بهبود هنر خود سرمایه گذاری کنید.

مقداری پول پس انداز کنید، سپس بقیه را سرمایه گذاری کنید

همه دوست دارند میلیونر شوند. اما چنین هدفی چیزی نیست که بتوان به راحتی در مدت زمان کوتاهی به آن دست یافت. ابتدا مقداری پول پس انداز کنید. مقادیر کمی که روزانه پس انداز می کنید بسیار قدرتمند است. ممکن است فقط بتوانید مقدار کمی را در یک زمان کنار بگذارید، اما هر یک از این سرمایه گذاری ها پایه مالی شما هستند.

کارآفرین باشید و آن را فرصتی برای خدمت بدانید

از فکر کردن به کسب درآمد زیاد دست بردارید و به فکر خدمت به افراد زیادی باشید. اگر به آنچه مردم نیاز دارند یا چیزهایی که می تواند جامعه را بهبود بخشد فکر کنید، بینش شما تأثیر بیشتری خواهد داشت. نه تنها این، شما می توانید اولین نفری باشید که محصولی پرطرفدار در آینده تولید می کند. وقتی شروع به خدمت رسانی به افراد زیادی می کنید، تأثیر تبلیغات شفاهی بزرگتر می شود. ناگفته نماند، بازخورد بسیار مفیدتری برای بهبود کاری که انجام می دهید خواهید داشت.

داشتن یک حق ثبت اختراع محبوب می تواند بلیت مسیر سریع برای رونق باشد. (به فرایند رشد اسنپ چت نگاه کنید). قطعا چالش برانگیز خواهد بود، اما در نظر بگیرید که این روشی برای خدمت به کسانی است که واقعا به اختراع شما نیاز دارند. هیچ کسب و کاری بدون حمایت مردم موفق نیست. به مشتریان خود نشان دهید که در واقع برای بهتر کردن آنها تلاش می کنید.

توسعه اموال

خرید، توسعه و فروش ملک همیشه یکی از راه‌های اصلی انباشت سرمایه برای مردم بوده است.

سهام بسازید

اگر می توانید سرمایه گذاری های ثابتی را در یک دوره طولانی در سهام انجام دهید، عاقلانه انتخاب کنید و سود سهام را دوباره سرمایه گذاری کنید، سپس می توانید یک ذخیره بزرگ از ثروت بسازید. البته سهام می تواند به هر سمتی پیش برود و بسیاری از سرمایه گذاران کوچک وقتی پرتفوی آنها سقوط می کند دلشان را از دست می دهند. اما در بلندمدت، سهام به اندازه املاک سرمایه گذاری خوبی هستند و نقدشوندگی بسیار بیشتری دارند. سقوط بازار سهام نشان دهنده فرصت های خرید عالی برای کسانی است که پول نقد و اعصاب قوی دارند.

کسب و کار خود را راه اندازی کنید و در نهایت آن را بفروشید

استارتاپ‌های بیشتری در سال‌های اخیر با موفقیت همراه بوده‌اند. اگر بتوانید رویکرد جدیدی نسبت به گوشه ای خاص از بازار پیدا کنید و کسب و کاری بسازید که آن نیاز را برطرف کند، در آن صورت پتانسیل موفقیت در آن دارید. این به معنای واقعی کلمه می تواند هر چیزی باشد: یک تجارت، یک سرویس تحویل غذا یا یک وبلاگ. احتمالا سالها کار بسیار سخت برای ایجاد این شرکت طول خواهد کشید. همه کارآفرینان باید ریسک و استرس زیادی را تحمل کنند. اما اگر بتوانید آن را به پایان برسانید، پاداش‌های بالقوه بسیار زیاد است. این همان کاری است که بسیاری از افراد به شدت ثروتمند این کار را انجام دادند.

 شغل مورد علاقه خود را  پیدا کنید

شغل مورد علاقه خود را انتخاب کنید. کاری را که دوست دارید انجام دهید و کاری را که انجام می دهید دوست داشته باشید. هیچ کس موفق نمی شود کاری را انجام دهد که از آن متنفر است. ممکن است مجبور شوید از پایین شروع کنید و به سمت بالا بروید. اما به احتمال زیاد، اگر عاشق کاری هستید که انجام می دهید، انجام آن آسان تر است. شما در واقع از روند رسیدن به اوج لذت خواهید برد. تجربه را از طریق سطوح مختلف کاری به دست آورید و زمانی که احساس می کنید تمام آنچه را که می توانید از آن کسب کرده اید، با شرکت های دیگر وارد همکاری شوید چرا که شرکت های دیگر افق شما را در فرهنگ های مختلف تجاری گسترده تر می کند. قرار دادن تجربیات بیشتر در موقعیت‌های مختلف، شما را به یک دارایی با ارزش‌تر برای شرکت‌ها تبدیل می‌کند و شما را به گزینه بهتری برای وظایف رتبه‌های بالاتر تبدیل می‌کند.

در نظر بگیرید که چگونه ثروتمندان می توانند با شرکت های مناسب وارد رابطه کاری و همکاری شوند، جایی که فرصت های زیادی برای رشد وجود دارد. به دنبال مکان هایی باشید که بتوانید مهارت خود را افزایش دهید و بتوانید درآمد ماهانه خود را چندین برابر کنید.

هزینه های خود را کاهش دهید

بزرگترین مشکل در مسیر ثروتمند شدن برخی افراد این است که آنها همیشه بیشتر از آنچه به دست می آورند خرج می کنند. زندگی کمتر از حد توانتان راحت ترین راه برای ثروتمند شدن خواهد بود. به طور مداوم پیشرفت خود را در مورد میزان خرج کردن خود پیگیری کنید. از یک برنامه یا صرفا از یک صفحه گسترده اکسل استفاده کنید تا مطمئن شوید که پول هایی که می سازید به کدام سمت می روند. این به شما یک مکان مناسب برای بررسی و اصلاح آنچه که از نظر هزینه‌های شما منطقی است و معنی ندارد، می‌دهد.

شروع به کاهش هزینه های غیر ضروری در زندگی خود کنید. برای کاهش قبض‌هایتان هر کاری می‌توانید انجام دهید. مطمئن شوید که چراغ‌ها را خاموش کرده‌اید، برای صرفه‌جویی در وعده‌های غذایی در خواربارفروشی برنامه‌ریزی کنید و در مورد غذا خوردن منظم باشید. زندگی‌تان را فقط با نیازها متمرکز کنید و اینگونه است که در کوتاه‌مدت مقدار زیادی پس‌انداز خواهید کرد.

پول هایتان را در بانک پس انداز کنید

برای حمایت از آن اهداف، اهداف و برنامه های پس انداز را تنظیم کنید. راه هایی را بیابید که در پس انداز پول برای شما مفید است و آنچه را که به شما کمک نمی کند، اصلاح کنید. بسیاری از بانک ها امکان ایجاد حساب های پس انداز جداگانه و همچنین برداشت خودکار را دارند. با راه اندازی این نقل و انتقالات خودکار، شما به صورت منفعل پس انداز می کنید. چیز دیگری که می توانید امتحان کنید این است که در هر بازه زمانی که می خواهید میزان پس انداز را 1٪ افزایش دهید. در ابتدا تغییری ناچیز خواهد بود، اما با گذشت زمان متوجه تفاوت بزرگی خواهید شد.

به خودتان دلیل و انگیزه برای پس انداز نیز بدهید. همیشه مهم است که برای آینده برنامه ریزی کنید و پس انداز برای دوران بازنشستگی می تواند یک نکته عالی برای متقاعد کردن خود به دوری از هزینه های بیش از حد باشد.

عاقلانه سرمایه گذاری کنید

یک اشتباه سرمایه گذاری می تواند بخش بزرگی از دارایی های شما را از بین ببرد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که هر زمان که در مورد سرمایه گذاری، چه در مورد املاک یا سهام تصمیم می گیرید، دو بار فکر کنید. بهتر است نظرات افراد متخصص و متخصص را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *