موفقیت در کار؛ تکنیک های موفقیت در کار

فهرست محتوای این مقاله

برنامه ریزی کردن برای همه چیز

برنامه ریزی یعنی رعایت زمان مشخص و عدم انحراف از آنچه باید انجام شود. افراد موفق می دانند که جایی برای به تاخیر انداختن کاری که اکنون باید انجام شود وجود ندارد. آنها طبق یک برنامه عمل می کنند و در مورد ملاقات و رعایت برنامه های خود واقع بین هستند. افراد موفق می دانند که به تعویق انداختن کارها یکی از بزرگترین اختلالات یک روز پربار است. به جای به تعویق انداختن کارها، سعی کنید فهرستی از تمام کارهایی که می خواهید در یک روز انجام دهید تهیه کنید. چک کردن همه چیز به شما احساس موفقیت می دهد و به شما کمک می کند تا زمانی را که برای هر چیز دیگری نیاز دارید تجسم کنید.

اولویت بندی کردن اهداف

افراد موفق بر عالی بودن در کاری که انجام می دهند تمرکز می کنند. آنها چند کار را انجام نمی دهند. چندوظیفه ای مضرات خود را دارد و می تواند عملکرد کاری شما را کاهش دهد. افراد موفق با علم به اینکه انجام چندوظیفه ای اغلب مانع بهره وری می شود، آنچه را که آنها را به سمت موفقیت هدایت نمی کند اولویت بندی می کنند و حذف می کنند.

جدی نگرفتن خود

زندگی یک کمال گرا می تواند افسرده کننده باشد. افراد موفق انسان هایی مانند من و شما هستند و ممکن است مستعد اشتباه نیز باشند. آنها به جای تمرکز بر معایب خود، با درگیر شدن در کار بیشتر، در کاری که انجام می دهند بهتر عمل می کنند. آنها واقع بینانه به خود نگاه می کنند و عادت هایی در کار ایجاد می کنند که نشان دهنده توانایی های واقعی آنهاست.

برنامه داشتن

افراد موفق این را می دانند که بدون برنامه ریزی کافی نمی توان کار زیادی انجام داد. به همین دلیل برنامه ریزی فعالیت های خود را به عادت تبدیل می کنند. برنامه ریزی نباید روزانه یا ساعتی باشد. برنامه ریزی مناسب می تواند به صورت هفتگی یا حتی ماهانه انجام شود. نکته این است که شما باید ایده ای داشته باشید که می خواهید چه کاری و چه زمانی انجام دهید. سعی کنید از یکی از بسیاری از برنامه های موجود در بازار استفاده کنید که برای حفظ مسیر شما ساخته شده اند. این لیست مکان خوبی برای شروع است.

مسئول بودن

تعهد دادن یک چیز است. پاسخگو بودن در قبال چنین تعهدی چیز دیگری است. افراد موفق خود را مسئول نحوه صرف زمانشان می دانند. آن‌ها می‌توانند دفترچه‌ای داشته باشند تا این موضوع را مشخص کنند یا زمانی را صرف تجزیه و تحلیل روز معکوس کنند تا بدانند چگونه خود را به فعالیت روز متعهد کرده‌اند. این همچنین به معنای مسئولیت کاری است که انجام می دهید (یا انجام نمی دهید). افرادی که در کار موفق هستند از رویارویی با عواقب اعمال خود ترسی ندارند. این همچنین به این معنی است که آنها آماده دریافت تمجید در زمان مقرر هستند.

تمرکز داشتن

این فراتر از توجه است. افراد موفق بر روی عمیق ترین و چالش برانگیزترین وظایف روز تمرکز می کنند. آنها درک می کنند که کار عمیق و سخت چقدر می تواند بر موفقیت آنها تأثیر بگذارد، بنابراین ابتدا انرژی خود را در اولویت های اصلی خود قرار می دهند. کارهایی مانند چک کردن ایمیل‌ها، تهیه یادداشت‌های جلسه و انتقال اطلاعات بیشتر انرژی آنها را نمی‌گیرد. بهتر شدن در تمرکز در حین کار ممکن است نیاز به تمرین داشته باشد. افراد موفق تکنیک های مختلفی برای آموزش مغز خود دارند. اینها ممکن است شامل مدیتیشن، ورزش، تجسم یا یادداشت روزانه باشد.

ورزش منظم

بسیاری از افراد موفق برای اطمینان از اینکه از روز خود بیشترین بهره را ببرند، عادت دارند مغز خود را به روش های دیگری غیر از کار کردن، به کار گیرند. علاوه بر این، طبق تحقیقات گسترده، اشکال مختلف ورزش می تواند به عنوان یک ضد افسردگی عمل کند، خلق و خو و عملکرد را در طول مسیر بهبود بخشد. در پایان، وقتی بدن شما احساس خوبی دارد، ذهن شما نیز احساس خوبی دارد. ورزش منظم به شما کمک می کند تمرکز کنید، به شما انرژی می دهد و باعث می شود احساس بهتری نسبت به خودتان و کاری که انجام می دهید داشته باشید.

خوابیدن به اندازه کافی

افراد موفق می دانند که برای به دست آوردن بهترین نتیجه از عملکرد خود، باید استراحت کافی داشته باشند. بدن نیاز به شارژ مجدد و فعال سازی مجدد دارد تا برای کار روز بعد توانایی داشته باشد. آنها خود را از استراحت مورد نیاز منصرف نمی کنند، که آنها را دوباره انرژی می دهد. دانستن چیزهایی که می تواند مانع از خواب خوب شبانه شود، مهم است. استفاده از وسایل الکترونیکی هنگام دراز کشیدن در رختخواب، خوردن غذاهای حاوی شکر قبل از خواب، یا حفظ سطح استرس بالا در طول روز همگی می توانند مانع از خواب راحت شوند.

داشتن نگرشی مثبت

افراد موفق می‌دانند که منفی‌گرایی می‌تواند آنها را سنگین کند و انرژی لازم را برای ارائه بهترین‌ها در محل کارشان از بین ببرد. بنابراین، نگرش مثبت خود را حفظ می کنند و راه حل ها را به جای مشکلات، فرصت ها را به جای شکست می بینند. افراد موفق دائما عادت های مرتبط با مثبت اندیشی و قدردانی را در کار ایجاد می کنند.

سپاسگزار بودن

موفق بودن به این معنی است که شما با دیگران نیز مرتبط هستید. افراد موفق با قدردانی از اطرافیان خود عزت نفس و ارزش خود را افزایش می دهند. آنها می توانند تشکر کنند و برای هر چیز خوبی که دریافت کرده اند قدردانی کنند. انجام این کار به اعتماد به نفس آنها کمک می کند و مغز آنها را فعال می کند تا از محیط خود لذت ببرند و بهترین استفاده را ببرند. قدردانی در زمان های سخت می تواند سخت باشد. برای شروع، سعی کنید با یک مجله سپاسگزاری کار کنید. هر روز عصر، سه یا چند اتفاق خوب را که در طول روز اتفاق افتاده را یادداشت کنید. این به مغز شما کمک می‌کند تا به سمت خوبی‌ها و دوری از تمام بدبختی‌های روز گرایش پیدا کند.

فکر کردن به مهارت هایی که برای شغل بعدی نیاز دارید

همه ما سعی می کنیم در مهارت های شرح شغل خود عالی باشیم، اما موفق ترین افراد همچنین بر آنچه که برای موفقیت در شغل بعدی خود باید بدانند تمرکز می کنند.

برای شغلی که می خواهید لباس بپوشید

افرادی که در محل کار جلوتر هستند، به کسانی که بالاتر از آنها هستند نگاه می کنند و نه تنها از لباس هایی که می پوشند، بلکه از روش هایی که در دفتر کار خود را نشان می دهند، با دیگران تعامل می کنند و به لباس هایشان نزدیک می شوند، تقلید می کنند.

آشنا شدن با افراد برتر

اگر رئیس شما نداند شما چه کسی هستید، ترفیع گرفتن بسیار دشوار است. پس بهتر است با افراد بالاتر در بخش خود آشنا شوید.

به دنبال فرصت های رهبری باشید

چه پیشنهاد رهبری یک تیم پروژه باشد، چه داوطلبانه برای راهنمایی یک کارمند خردسال، یا به عهده گرفتن آموزش کارآموزان جدید، افرادی که می‌خواهند (و انجام می‌دهند!) ترفیع بگیرند، منتظر فرصت‌های رهبری نباشند. بلکه آنها به اطراف نگاه می کنند، می بینند که کجا به یک رهبر نیاز است و برای به دست اوردن آن تلاش می کنند.

حرفه ای ماندن

آیا شما مدیری را می خواهید که ضرب الاجل ها را فراموش کند، پاسخ دادن به ایمیل ها را فراموش کند و در مورد سایر کارمندان شایعات کند؟ البته نه، بنابراین اگر می‌خواهید پیشرفت کنید، نباید این رفتارها را داشته باشید.

مانند مدیران فکر کنید نه کارمندان

کارمندان منتظر می مانند تا به آنها گفته شود چه کاری انجام دهند. مدیران به طور استراتژیک در مورد آنچه باید انجام شود فکر می کنند و سپس آن را انجام می دهند. کارمندان کار خود را به خوبی انجام می‌دهند. مدیران متعهد هستند که تیم به خوبی کار کند. بنابراین آنها به سایر کارمندان راهنمایی می‌کنند، در مواقعی که به آنها نیاز است وارد میدان می‌شوند و اگر به این معنی است که کارها بهتر انجام می‌شوند، این مایل بیشتر را طی می‌کنند. در نهایت افرادی که ترفیع می گیرند مانند مدیران فکر می کنند.

تمرکز کردن بر نتایج

فقط در مورد کارهایی که از لیست خود حذف کرده اید صحبت نکنید. در مورد نتایج کار خود صحبت کنید. برای مثال: در جلسه فروشنده هفته گذشته، من توانستم با 10٪ تخفیف مذاکره کنم، که باعث صرفه جویی 20000 دلاری در سال آینده خواهد شد. بنابراین جلسه فروش هفته گذشته بسیار عالی بود.

گوش دادن به بازخوردها

گرفتن بازخورد می تواند سخت باشد. اما کارمندان موفق فهمیده‌اند که چگونه آن را جدی بگیرند بدون اینکه آن را شخصی بدانند و مهم‌تر از آن، چگونه آن را عملی کنند.

حل کردن مشکلات و چالش ها

هرکسی می‌تواند شکایت خود را در جعبه پیشنهادات بیندازد، اما یک کارمند واقعا باهوش راه‌حل‌هایی برای آن مشکلات ارائه می‌کند. تبدیل شدن به یک حلال مشکل نشان می دهد که شما نه تنها به شغل خود، بلکه به سلامت طولانی مدت کسب و کار نیز اهمیت می دهید.

شناسایی کردن ناکارامدی ها

حتی اگر مشکلات بزرگی در محل کار شما وجود نداشته باشد، احتمالا چیزهایی در محل کار شما وجود دارد که می تواند بهتر یا کارآمدتر انجام شود و اگر شما می توانید کسی باشید که آن چیزها را شناسایی می کنید و همچنین راه حل آنها را، شما نه تنها زندگی خود را آسان‌تر نمی‌کنید، بلکه به رئیس خود ثابت می‌کنید که آماده بهبود عملکرد کل بخش هستید.

زیر نظر داشتن کسب و کار

رهبران ارشد فقط نمی دانند در حوزه عملکردی خودشان چه اتفاقی می افتد. آنها می دانند که در کل کسب و کارشان چه می گذرد تا بتوانند به رشد کمک کنند.

متعهد به یادگیری

به طور کلی موفق ترین افراد سؤال می پرسند. انها همیشه در حال یادگیری در مورد شرکت، صنعت و جهان  هستند. در کنفرانس ها و دوره ها شرکت می کنند و همیشه برای بهبود مجموعه مهارت های خود و یادگیری چیزهای جدید تلاش می کنند.

بیان کردن صحیح ایده ها

افراد باهوش مملو از ایده‌ها هستند، اما افراد باهوش نیز این توانایی را دارند که این ایده‌ها را به دیگران بفروشند و نه تنها دلیل عالی بودن ایده‌ها، بلکه تاثیر آن بر تیم و کسب‌وکار را نیز به اشتراک بگذارند.

درک کردن انتظارات کارفرما

مطمئن شوید که فرهنگ شرکت خود را درک می کنید. «تناسب» فرهنگی شما با سازمان و رابطه کاری شما با سرپرست یا مدیر بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که با ارزش های شرکت آشنا هستید تا بتوانید آنها را به طور موثر نشان دهید.

یک بازیکن تیمی باشید

کسانی که مایلند اهداف شخصی خود را برای اهداف کلی بخش یا شرکت کنار بگذارند، توسط سازمان ها ارزش قائل می شوند. بازیکنان تیم مورد توجه قرار می گیرند و اغلب سریعتر از بازیکنانی که رویکرد خود محوری دارند پیشرفت می کنند.

تمایل به انجام وظایف اضافی

خواه نظارت بر یک پروژه بزرگ جدید باشد یا پیشنهاد یادگیری یک سیستم جدید، همیشه برای مسئولیت‌های اضافی داوطلب شوید. این ممکن است خارج از وظایف شما باشد، اما افرادی که در محل کار خود برتر هستند، اغلب فراتر از آنچه از آنها خواسته می شود، عمل می کنند.

غیبت نکنید

روی نکات مثبت متمرکز بمانید و از به اشتراک گذاشتن اطلاعات حساس شخصی یا دپارتمان با همکاران خود اجتناب کنید. هنگام شرکت در گردهمایی های شرکت، به خصوص از این موضوع آگاه باشید و از وسوسه به اشتراک گذاری بیش از حد اطلاعات در زمانی که محل شما نیست، اجتناب کنید.

زندگی شخصی خود را خصوصی نگه دارید

تماس ها و ایمیل های شخصی را به حداقل برسانید. کارها را برای ناهار یا زمانی که از محل کار دور هستید رها کنید. جزئیات صمیمی زندگی اجتماعی خود را در آشپزخانه یا اتاق ناهار برای شنیدن همه به اشتراک نگذارید.

موعد مقرر را رعایت کنید

سر حرفتان باشید. همیشه موعد مقرر را رعایت کنید. اگر یک ضرب الاجل را از دست بدهید، ممکن است در سراسر شرکت شما تأثیر منفی بگذارد. اگر فکر می کنید نمی توانید کار محول شده را به موقع انجام دهید، خیلی زودتر از موعد مقرر با رئیس خود صحبت کنید. در نهایت، وقتی با مشکلی به سراغ رئیس خود می‌روید، حداقل یک پیشنهاد برای راه‌حل در ذهن خود داشته باشید. حتی اگر رئیس شما پیشنهاد شما را نپذیرد، شما مانند یک مشکل گشا به نظر خواهید رسید.

ابتکار عمل داشته باشید

الزامات شغلی امروزی بسیار توسعه یافته است و بسیار بیشتر از کسی است که ریسک نمی کند. در چشم انداز شغلی رقابتی امروزی، کارفرمایان به دنبال افرادی هستند که بتوانند ایده های تازه را به روی میز بیاورند و ابتکار عمل داشته باشند، پروژه های جدید را شروع کنند، راه حل های جدیدی ارائه دهند و فرصت های جدیدی برای کسب و کار ایجاد کنند.

ارزیاب خود باشید

یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به موفقیت شغلی، ارزیابی عملکردتان است. منتظر ارزیابی سالانه خود نباشید. خودتان این کار را انجام دهید. یک راه ایده آل برای انجام این کار، شناسایی اهداف قابل سنجش و تعیین یک جدول زمانی برای دستیابی به آنها خواهد بود. زمانی که تازه وارد کار شده اید، با تعیین اهداف کوتاه مدت شروع کنید. برای دستیابی به این اهداف برنامه ریزی دقیقی ایجاد کنید. وظایف را به کارهای هفتگی یا حتی روزانه تقسیم کنید و یک فرم کوچک را در پایان هفته پر کنید تا ارزیابی کنید که به کجا می روید و آیا نیاز به تغییر استراتژی دارید یا خیر. حتی می توانید گزارش عملکرد خود را در مقطعی به مدیران خود نشان دهید تا نشان دهید که چگونه پیشرفت کرده اید. این نشان می دهد که اهمیت ارزیابی و بهبود مداوم خود را درک می کنید.

نیازها را پیش بینی کنید

برای موفقیت در شغل جدید و رسیدن به موفقیت شغلی، باید به خوبی از نیازهای مدیر و تیم خود آگاه باشید. یک قدم جلوتر از رئیس خود بمانید و از خود بپرسید: «اگر من جای رئیسم بودم، می‌خواستم چه کاری انجام دهم؟» با اطمینان از اینکه کارها را به موقع انجام می دهید و ابتکار عمل برای انجام آنها را خودتان به عهده می گیرید، نگرش مثبت و پیشرو به مدیریت بالاتر نشان خواهید داد.

متحد شدن با تمام افراد در محل کار

اکثر مردم برای تحت تاثیر قرار دادن رئیس خود سخت کار می کنند. موفق ترین افراد سخت تلاش می کنند تا همه را تحت تاثیر قرار دهند، از منشی اتاق پست و پذیرایی گرفته تا همتایان و مافوق های خود. زیرا می دانند که بدون تیمی از افراد در کنارشان هیچ نیستند.

خوب ارتباط برقرار کنید

ارتباطات کلید موفقیت یک کارمند و یک سازمان است. اگر مدیرتان باید از شما گزارش وضعیت بخواهد، شما هر کاری را که می توانید انجام دهید انجام دهید. ایده این است که فعالانه ارتباط برقرار کنید و زمانی که یک کار انجام می شود به آنها اطلاع دهید و به سمت کارهایی که باید بعدا انجام شود بروید.

نشان بده، نگو

ارزش عمل به مراتب بیشتر از گفتار صرف است. از این به عنوان یک اصل در معاملات خود استفاده کنید. به جای اینکه در مورد تمام کارهایی که می توانید انجام دهید، لاف بزنید و سپس عملی ارائه نکنید، باید به مدیریت نشان دهید که چه توانایی هایی دارید.

اعتماد به دست آورید

این یکی از مهمترین نکات موفقیت است که برای اطمینان از موفقیت در هنگام شروع یک کار جدید به آن نیاز دارید. به این موضوع فکر کنید: هرچه سریعتر اعتماد رئیس خود را جلب کنید، زودتر نگرانی کمتری در مورد آنها خواهد داشت و در نتیجه زمان آزاد بیشتری برای تمرکز توجه خود بر سایر موارد ضروری خواهد داشت. اگر رئیستان شما را قابل اعتماد بداند، وظایف را به شما محول می کند. مطمئن شوید که ضرب الاجل های خود را رعایت کرده و به وعده های خود عمل می کنید. به خصوص در اوایل رابطه با رئیستان بسیار مهم است که به هر تعهدی که می دهید عمل کنید، مهم نیست که چقدر سخت به نظر می رسد.

راه حل ایجاد کنید

ارائه دهنده راه حل باشید، نه ایجاد کننده مشکل. کارمندان بزرگ مشکلات را حل می کنند. اگر صلاحیت صدور حکم نهایی در مورد یک مشکل مرتبط با کار یا بخش خود را ندارید، مطمئن شوید که راه حل هایی را به رئیس خود ارائه می دهید و سعی کنید تا جایی که می توانید از صمیم قلب کمک کنید.

مهربان باشید

کارمند خوب بودن مستلزم شفقت و درک این موضوع است که مدیر شما و همکاران شما بهترین کار را انجام می دهند. ایجاد عصبانیت برای هیچ کس فایده ای ندارد، همچنین شکایت دائمی از میزان کاری که انجام می دهید نیز نخواهد بود. در پایان روز، هر کس سهم خود را از کاری که برای آن پول می گیرد انجام می دهد. بسیاری از این ویژگی ها و رفتارهایی که می تواند به شما در پیشرفت شغلی کمک کند، در رهبران بزرگ نیز یافت می شود.

سایر تکنیک های موفقیت در کار

  • عدم مقایسه خود با دیگران
  • ثبت دستاوردهای خود
  • ارتباط برقرار کردن با دستاوردهای خود
  • دوری کردن از شایعات
  • مثبت اندیش بودن
  • تسلط به زبان بدن
  • با ملاحظه بودن
  • به موقع بودن (آن تایم بودن)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *