تله پاتی چیست ؟

فهرست محتوای این مقاله

تله پاتی چیست ؟

آیا تا به حال به کسی فکر کرده اید که لحظاتی بعد پیامی از همان شخص دریافت کنید؟ این موضوع شاید به دفعات بسیار زیادی برای شما رخ داده باشد. به این پدیده تله پاتی می گویند. تله پاتی (Telepathy) یک پدیده روانی است که در آن ذهن ها به یکدیگر متصل می شوند. این ارتباطات روانی تله پاتیک شامل افکار، افکار، احساسات، حواس و حتی تصاویر ذهنی است. در جوامع قبیله ای مانند بومیان استرالیا، تله پاتی به عنوان یک استعداد انسانی پذیرفته شده است، در حالی که در جوامع توسعه یافته تله پاتی مهارت ویژه عارفان و صاحبان قدرت معنوی محسوب می شود. اگرچه تله پاتی از نظر علمی اثبات نشده است، اما به طور فزاینده ای در تحقیقات روانشناسی مورد مطالعه قرار می گیرد. تله پاتی به عنوان ذهن خوانی نیز شناخته می شود.

تله پاتی از واژه یونانی tele به معنای دور یا دور و یا با فاصله و path به معنای وقوع یا احساس گرفته شده است. تله پاتی در واقع به معنای دریافت احساسات از راه دور است. عبارت تله پاتی در سال 1882 توسط یک محقق و روانشناس فرانسوی به نام فردریک دبلیو مایزر (Fredric W.H. Myers) بنیانگذار انجمن و روانشناسی (SPR) استفاده شد. دیویدا راپاپورت (Davida Rappaport) روانشناس و روشن بین، به هلو گیگلز (HelloGiggles) می گوید: تله پاتی توانایی برقراری ارتباط افکار و یا ایده ها از طریق ابزارهایی غیر از حواس پنجگانه ای است که کودکان در مدرسه یاد می گیرند. دیدن، شنیدن، بوییدن، چشیدن، و لمس کردن. به گفته راپاپورت، تله پاتی روشی غیرکلامی برای برقراری ارتباط با دیگران است. او می‌گوید: «یکی ممکن است به این فکر کند که فکری را برای شخص دیگری بفرستد و شخص دیگر ممکن است همان فکر را دریافت کند یا احساس کند. وی همچنین توضیح می دهد که چرا وقتی به طور تصادفی به بهترین دوست دانشگاه خود فکر کردید، روز بعد برای شما پیامک فرستاد.

چرا باید از تله پاتی استفاده کنیم ؟

تله پاتی می تواند در مواقعی که نمی دانید چه بگویید یا چگونه آن را بگویید کمک کننده است. شاید می ترسید که نادیده گرفته شوید یا طرد شوید. شاید از برداشتن تلفن همسر قبلی خود و صحبت کردن با او احساس خوبی نداشته باشید، اما همچنان می خواهید آنچه که حرفهای خودتان را بگویید تا شنیده شوید. میکایلا (Mystic Michaela)، می‌گوید: «همیشه نمی‌توان به کسی در دنیای مادی خود چیزهایی را که نیاز داریم یا می‌خواهیم بگوییم، بگوییم. “اگر کسی برای تله پاتی وقت بگذارد، به هویت های روح و خود برتر اجازه می دهد تا برای رساندن این پیام ها درگیر شوند. ارتباطات عمیق، بخشش، و … را می توان در یک مکالمه تله پاتیک که رو در رو نیست، تکمیل کرده و انجام داد.

آندریا دانلی (Andrea Donnelly’s) که یک مربی در حیطه انرژی شفا دهنده می باشد معتقد است اگر عصبی هستید، احساس حماقت می کنید یا احساس می کنید اشتباه می کنید از تله پاتی استفاده نمایید. او همچنین می گوید: خانواده من اغلب تله پاتی را “صدای کوچک” ما می نامیدند. من فکر می کنم برای مبتدیان مفید است که به تله پاتی مانند حس ششم یا زبان دیگری که با آن متولد شده اند فکر کنند. این مانند یک شبکه تلفن روانی است که شما را به همه و همه چیز، از جمله افراد دیگر، گیاهان، حیوانات و ستاره ها وصل می کند. دانلی می‌گوید هرچه بیشتر تله پاتی را انجام دهید، بیشتر متوجه پیام‌های راهنمایان معنوی و اجداد خود و همزمانی‌ها یا تصادف‌هایی می‌شوید که همیشه در زندگی شما وجود داشته است. از طریق این نوع ارتباط شما ممکن است آگاه شده و زندگی و روابط خود را به شدت تغییر دهید.

آموزش تله پاتی

نکته مهم در مورد تله پاتی این است که هر کسی می تواند تله پاتی را انجام دهد یا تمرین کند. راپاپورت (Rappaport) می‌گوید: همه انسان ها توانایی ارسال افکار و ایده‌ها را برای دیگران دارند، اما افراد زیادی متوجه نمی‌شوند که این توانایی را دارند یا آگاهانه آن را انجام نمی‌دهند. تله پاتی مانند هر استعداد یا مهارتی می ماند که شما باید آن را تمرین کنید. کارشناسان تله پاتی معتقدند که ابتدا تله پاتی را روی یکی از شریک زندگی یا یکی از اعضای خانواده خود تمرین کنید. چرا باید ابتدا روی این افراد تمرین تله پاتی را انجام داد؟ به گفته میکایلا، تله پاتی زمانی به بهترین نحو ممکن تاثیرگزار است که شما قبلاً با فردی مانند خانواده، دوستان و روابط عاشقانه ارتباط یا پیوند داشته باشید، زیرا احتمال بیشتری وجود دارد که از طریق تله پاتی با آنها در سطحی ارتباط برقرار کنید. نکته این است که ابتدا تمرین تله پاتی را در حال حاضر با افرادی که شما را احاطه کرده اند انجام دهید.

تمرکز بر افکار

  • حواس فیزیکی خود را تنظیم کنید: سعی کنید نویز را از طریق هدفون پخش کنید و از عینک خاموشی استفاده کنید تا جایی را نبینید. تغییر توجه از ادراکات فیزیکی ممکن است به شما این امکان را بدهد که عمیق‌تر روی ارسال پیام تله پاتیک تمرکز کنید.
  • عضلات خود را رها و ریلکس کنید یا یوگا انجام دهید: تلاش برای ارسال پیام تله پاتیک نیاز به تمرکز ذهنی زیادی دارد، بنابراین سعی کنید از نظر جسمی و ذهنی آرام باشید. کشش منظم و تمرین یوگا می تواند به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه خود را در یک حالت متمرکز و آرام قرار دهید. هنگامی که برای ارسال پیام تله پاتیک آماده می شوید، سعی کنید پاها، بازوها و پشت خود را دراز کنید. همانطور که به یک حالت حرکت می کنید، نفس بکشید، سپس به آرامی نفس خود را به مدت 15 یا 20 ثانیه بیرون دهید. همانطور که کشش را انجام می دهید، تصور کنید که تمام تنش از بدن شما خارج می شود.
  • برای آرام کردن ذهن خود مدیتیشن کنید: لباس های گشاد بپوشید و در وضعیتی راحت بنشینید. دم و بازدم را به آرامی انجام دهید و تمام تلاش خود را بکنید تا ذهن خود را از افکار ناخواسته پاک کنید. تصور کنید افکار پراکنده و تصادفی هنگام بازدم از ذهن شما خارج می شوند. تمام تلاش خود را بکنید تا ذهن خود را روی یک فکر متمرکز کنید. سعی کنید حداقل 20 دقیقه در روز مدیتیشن کنید. با تمرین، تمرکز ذهنتان راحت‌تر می‌شود. هنگامی که در یک حالت آرام و متمرکز قرار گرفتید، آماده ارسال پیام تله پاتیک هستید. به خاطر داشته باشید که هم فرستنده و هم گیرنده پیام تله پاتیک باید آرامش داشته باشند و ذهن خود را پاک کنند.

ارسال پیام تله پاتیک

  • فردی را که پیام شما را دریافت می کند تجسم کنید: چشمان خود را ببندید و گیرنده را تا حد امکان، با وضوح به تصویر بکشید. سعی کنید تصور کنید که آنها درست روبروی شما نشسته یا ایستاده اند. جزئیات را با چشم ذهن خود ببینید، مانند رنگ چشم، وزن، قد، مو و نحوه نشستن یا ایستادن او. اگر از گیرنده دور هستید، قبل از شروع تجسم، به تصویری از آنها نگاه کنید. همانطور که تصویر ذهنی خود را می سازید و آن را برای گیرنده می فرستید، باید آرامش داشته باشید و روی باز بودن پیام تمرکز کنید. ذهن خود را پاک کنید و با جزئیات هر چه تمامتر تصویرسازی کنید.
  • تصور کنید ارتباط با آن شخص چه حسی دارد: احساساتی را که هنگام تعامل رودررو با فرد تجربه می کنید به خاطر بسپارید. این احساسات را طوری احساس کنید که انگار آن شخص واقعا در حضور شما بوده است. روی این احساسات تمرکز کنید و باور کنید که در حال ایجاد ارتباط با طرف مقابل هستید.
  • روی یک تصویر یا کلمه ساده تمرکز کنید: وقتی تازه شروع می‌کنید، ب چیز ساده‌ای آغاز کنید، مانند یک شیء. آن را تا حد امکان با جزئیات تجسم کنید و ذهن خود را صرفا روی آن متمرکز کنید. روی چیزی که به نظر می رسد، لمس کردن آن و احساسی که در شما ایجاد می کند تمرکز کنید. به عنوان مثال، یک سیب را تصور کنید. یک سیب خاص را تا حد امکان واضح در چشم ذهن خود ببینید. طعم آن و احساس گاز گرفتن در آن را تصور کنید. افکار خود را فقط بر روی سیب متمرکز کنید.
  • پیام خود را انتقال دهید: پس از ایجاد یک تصویر ذهنی واضح، شیء را تصور کنید که از ذهن شما به سمت گیرنده حرکت می کند. خود را رو در رو با گیرنده تجسم کنید و به آنها بگویید: “سیب” یا هر فکری که در حال انتقال آن هستید. در چشم ذهن خود، ظاهر تحقق را در چهره آنها ببینید، زیرا آنچه را که به آنها می گویید می فهمند. به خاطر داشته باشید که بین تمرکز و زور زدن تفاوت وجود دارد. روی تصویر ذهنی تمرکز کنید، اما آرام باشید. پس از ارسال فکر، آن را از ذهن خود رها کنید و دیگر به آن فکر نکنید. تصور کنید که آن را به گیرنده داده اید و دیگر آن را نگه ندارید.
  • از گیرنده بخواهید آنچه به ذهنش می رسد را بنویسد: هنگامی که پیام را ارسال کردید، گیرنده باید آرام و باز بماند تا زمانی که احساس کند فکری وارد ذهنش شده است. سپس هر چه به ذهنشان رسیده است را بنویسند. قبل از چک کردن با گیرنده، باید فکری را که می‌خواهید ارسال کنید نیز یادداشت کنید. این می تواند به شما کمک کند هنگام مقایسه نتایج خود، هدفمند بمانید.
  • نتایج را با یکدیگر مقایسه کنید: وقتی هر دو آماده هستید، شما و گیرنده باید آنچه را که نوشته اید به یکدیگر نشان دهید. اگر موفق نشدید، به خصوص در ابتدا، ناامید نشوید. کمی زمان بگذارید تا ذهن خود را پاک کنید و سپس دوباره با تصویری متفاوت تلاش کنید. اگر قادر به ارسال پیام تله پاتیک واضح نیستید، خودتان را تحقیر نکنید. فقط سعی کنید در حالی که تلاش می کنید از آن لذت ببرید.

با شریک زندگی خود تمرین کنید

  • برای ارسال و دریافت پیام به نوبت تلاش کنید: در حین تمرین نقش های خود را تغییر دهید و ببینید آیا موفقیت بیشتری در این مورد دارید یا خیر. شاید متوجه شوید که شما در دریافت پیام ها بهتر هستید و دوستتان در ارسال آنها بهتر است. به خاطر داشته باشید که تمرین با فردی که به او اعتماد دارید، مانند یک دوست نزدیک یا خویشاوند، مفید است.
  • سعی کنید یک بازی با ورق انجام دهید: پنج کارت منحصربه‌فرد مانند کارت‌های بازی یا کارت‌هایی با نمادهای روی آن‌ها بردارید. با شریک زندگی خود در یک مکان جداگانه، یک کارت به طور تصادفی انتخاب کنید. آرام باشید و ذهن خود را آرام کنید، سپس افکار خود را صرفا با ارسال تصویر کارت برای دوست خود متمرکز کنید. از شریک زندگی خود بخواهید ذهن خود را آرام کند و سعی کند پیام شما را درک کند. وقتی احساس کردند تصویری به ذهنشان خطور کرده است، از آنها بخواهید کارتی را که ارسال کرده اید بنویسند، سپس نتایج خود را بررسی کنید.
  • یک تصویر بکشید، سپس آن را برای شریک زندگی خود ارسال کنید: سعی کنید شکل یا ترکیب ساده ای از اشکال مانند دایره ای در داخل مثلث بکشید. افکار خود را بر روی شکل متمرکز کنید و تصویری را که از ذهن شما به ذهن شریک زندگی تان می رسد تجسم کنید. وقتی آنها احساس کردند که پیام را دریافت کرده اند، از آنها بخواهید هر شکلی که به ذهنشان رسیده است را ترسیم کنند. از طرف دیگر، شخص دیگری می‌تواند یک تصویر بکشد و آن را به فرستنده نشان دهد، سپس فرستنده سعی می‌کند آن را به گیرنده ارسال کند.
  • برای پیگیری پیشرفت خود یک دفترچه یادداشت تله پاتی داشته باشید: هر بار که سعی می کنید از طریق تله پاتی ارتباط برقرار کنید، جزئیات تلاش خود را یادداشت کنید. توجه داشته باشید که فرستنده و گیرنده چه کسی بودند، تصویر ارسال شده چه بود و آیا موفق بودید یا خیر. یک دفترچه یادداشت ممکن است به شما کمک کند تا راه هایی برای اصلاح توانایی های خود بیابید. حتی اگر تلاشی ناموفق بود، به جزئیات امیدوارکننده توجه کنید. به عنوان مثال، اگر پیام سیب بود و دوستتان قرمز یا میوه را یادداشت کرد، این یک نشانه عالی است.

آماده شنیدن نظرات دیگران باشید

میکایلا می‌گوید از تعداد تماس‌ها یا پیامک‌هایی که روز بعد دریافت می‌کنید شگفت‌زده خواهید شد. او می‌گوید: «آنها ممکن است به شما بگویند که چقدر در فکرشان بوده‌اید، یا اینکه چقدر احساس می‌کنند که مجبور هستند امروز با شما تماس بگیرند. ممکن است به‌طور تصادفی از شما بپرسند که آیا همه چیز خوب است یا به چیزی نیاز دارید. اگر کسی است که دیگر در زندگی روزمره شما نیست، ممکن است تماس منفعل تر باشد. او همچنین می گوید: “آنها ممکن است یک پست در رسانه های اجتماعی را دوست داشته باشند و برای شما ارسال نمایند یابطور ناگهانی یک سلام کوتاه برای شما ارسال کنند.”

صبور باشید

راپاپورت می گوید یکی از ارکان مهم در تله پاتی داشتن صبرو بردباری است. او می گوید: “مانند یادگیری یک مهارت جدید، برای خوب شدن در تله پاتی، زمان نیاز است. افکار قدرتمند هستند، بنابراین تکرار چیز خوبی است.” در حالی که برخی از افراد ممکن است فرستنده بهتری نسبت به گیرنده باشند، برخی دیگر ممکن است گیرنده بهتری نسبت به فرستنده باشند و برخی افراد به همان اندازه در ارسال و دریافت خوب هستند.

یک مربی روانی پیدا کنید

در نهایت، دانلی می‌گوید، مطمئن باشید که سلامت معنوی خود را حفظ کرده اید. اوهمچنین می‌گوید: این بدان معناست که باید در حین رشد ذهنی از خود مراقبت کنید، به همین دلیل است که کلاس‌ها و داشتن مربی بسیار مهم هستند. “شما باید بتوانید چیزهایی را که به شما تعلق ندارند، مانند افکار، ترس ها، افکار و چیزهای دیگر را با عشق رها کنید. این را می توان تمرین کرد و داشتن یک مربی واقعا می تواند کمک کند.

تمارین تله پاتی

از شریک زندگی خود بخواهید چیزی از فروشگاه بخرد

راپاپورت می گوید: دفعه بعد که همسرتان بعد از کار به خواربارفروشی می‌رود، حتی اگر مدیتیشن نمی کنید یا در آرامش دارید، فقط ذهن خود را خالی کنید و تصور کنید که همسر شما موارد دلخواه شما را میخرد. این تمرین را انجام داده و سپس آن را رها کنید. اگر جواب داد، به زودی متوجه خواهید شد که شریک زندگی تان بدون نیاز به گفتن، موارد مورد علاقه شما را انتخاب کرده است. اگر نه، دوباره تله پاتی را امتحان کنید.

یک تصویر ذهنی برای یک عزیز بفرستید

دانلی پیشنهاد می کند تمرین مشابهی را با یک دوست یا شریک زندگی خود انجام دهید، اما در عوض آن را با هم انجام دهید. در ابتدا ساکت بنشینید و به آن شخص فکر کنید و فرض کنید که با ذهن او ارتباط برقرار می کنید. سپس، سعی کنید یک عکس خاص مانند یک خرس عروسکی تصور کنید، اما تا بعد از آن به آنها نگویید. دانلی می‌گوید: شاید آنها خرس عروسکی را نبینند، اما چیزهایی مانند «نرم‌بودن»، «راحتی دوران کودکی» یا «پرشک» را حس می‌کنند. ممکن است به معنای واقعی کلمه نباشد و این بخشی از فرآیند بازگشایی نحوه درک یا تجربه شما از تله پاتی است.

نام کسی که تماس می گیرد را حدس بزنید

یکی دیگر از راه‌های آسان برای تمرین تله پاتی این است که بفهمید چه کسی با شما تماس می‌گیرد. همه ما شناسه تماس گیرنده را داریم، اما وقتی زنگ می خورد، قبل از اینکه به کیست نگاه کنید، در مورد آن فکر کنید و ببینید آیا حدس شما درست بوده است یا خیر.

فواید تله پاتی

به گفته دانلی، شما از لحظه ای که شروع به استفاده از تله پاتی می کنید، الگوهای بزرگتری را در زندگی خود مشاهده می کنید. دانلی می گوید: شما شروع به درک این موضوع می کنید که همه چیز برای شما اتفاق می افتد. او همچنین می گوید: به جای اینکه زندگی را به عنوان مجموعه ای از چیزهاییکه به طور تصادفی اتفاق می افتند درک کنید، متوجه می شوید که خودتان خالق زندگی خودتان هستید و متوجه می شوید که ما در واقع در هماهنگی با یکدیگر، زمین و ستارگان هستیم. این یک هدیه و نوعی ارتباط است که به شما کمک می‌کند تا زمانی که در این زمان‌های پر هرج و مرج بیرونی پیش می‌رویم، آرام و متمرکز بمانید.

میکایلا می گوید تله پاتی یک ابزار عالی بین دوستان و شرکا است. برای مثال، شاید مدتی است که از یکی از دوستانتان خبری نداشته باشید، اما به جای اینکه فرض کنید او از دست شما عصبانی است، به او پیامی می‌فرستید تا بفهمد که به او فکر می‌کنید و از او بپرسید که آیا می‌تواند وقتی آماده است با شما ارتباط برقرار کند.

اثرات منفی تله پاتی

در مورد معایب تله پاتی هم دانلی و هم میکایلا می گویند که دریافت و دادن اطلاعات بسیار زیاد می تواند طاقت فرسا باشد. دانلی می گوید: شما باید از مرزهای خود و دیگران آگاه باشید. نقض اراده آزاد هیچ‌گاه اشکالی ندارد و هر چقدر هم که وسوسه‌انگیز باشد، کنجکاو بودن نیز جالب نیست.

از طرف دیگر، به گفته میکایلا، ممکن است مواقعی پیش بیاید که پیام‌های تله‌پاتیکی را که کسی برای شما ارسال می‌کند، نخواهید. متاسفانه افراد سمی می توانند در قفل کردن انرژی ما و دستکاری پیوندهای روانی ما برای برقراری ارتباط منفی با ما شگفت انگیز باشند. بنابراین اگر در وضعیت بدی هستید، او همچننی می گوید که ما ممکن است گیج شویم یا احساس گناه کنیم و دلیلی پیدا کنیم که چرا شما باید این کار را انجام دهید. او می افزاید: مهم است که از تله پاتی در خود و دیگران آگاه باشیم تا بتوانیم پیوندها و پیوندهایی را که خود را به ما متصل می کنند، کنترل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *