مدیتیشن تجسم چیست ؟

فهرست محتوای این مقاله

مدیتیشن تجسم چیست ؟

اگر شما یکی از افرادی هستید که نمی توانید ذهن خود را آنقدر آرام کنید که حتی یک مدیتیشن پنج دقیقه ای را پشت سر بگذارید، جای نگرانی نیست. نشستن در سکوت تنها گزینه شما نیست .به جرأت می توانم بگویم سبک های سرگرم کننده تری برای مدیتیشن وجود دارد که نیازی به پاک کردن ذهن از تمام افکارتان ندارد. در واقع، یک نوع تمرین وجود دارد که در واقع یک تخیل فعال را تشویق می کند: مدیتیشن تجسم (Visualization meditation).

آریل ون آلستاین (Ariel Van Alstyne)، پزشک ریکی و راهنمای مدیتیشن برای سلامت و سلامت آنلاین می‌گوید: «مراقبه تجسمی روشی است برای به تصویر کشیدن تصاویر، ایده‌ها، نمادها، یا استفاده از جملات تاکیدی و مانترا برای کمک به آرام کردن ذهن در حالی که بدن در حالت آرامش است. پلتفرم سلامتی ویوایا این یک سبک همه منظوره از مدیتیشن است. تنها محدودیت آن چیزی است که می توانید در ذهن خود تداعی کنید. سرنا پون (Serena Poon)، استاد ریکی، سرآشپز و متخصص تغذیه می‌گوید: می‌توانید مدیتیشن تجسمی برای کمک به کاهش درد، ارسال عشق به افراد دور و نزدیک یا کمک به تحقق اهدافتان انجام دهید. ورزشکاران همچنین اغلب از تجسم به عنوان یک تکنیک افزایش عملکرد استفاده می کنند و انرژی درمانی ها اغلب از این در تمرین خود برای ارسال انرژی دیستال استفاده می کنند.

تفاوت اصلی بین تجسم و مدیتیشن منظم این است که تجسم فعال تر است. ون آلستاین می گوید که با مدیتیشن تجسم، هدف پاکسازی ذهن و رساندن آگاهی به لحظه حال است. با مدیتیشن تجسم، تمرکز شما بر درگیر کردن تخیل و ایجاد فعالانه تصاویر در ذهن شماست. او می‌گوید: کسی می‌تواند از اطلاعات حسی استفاده کند، مانند تصور کردن خود در یک محیط آرام و امن در حالی که صداها، رنگ‌ها، مناظر، بوها و احساسات مثبت مرتبط با این تصویر را تنظیم می‌کند.

فواید مدیتیشن تجسم

افزایش سلامتی کلی شما

مدیتیشن تجسم شناخته شده است که بر ما در تمام سطوح تأثیر می گذارد ذهنی، فیزیکی، معنوی و عاطفی. پون (Poon) می‌گوید: مدیتیشن‌های تجسم می‌توانند با کمک به شما برای ایجاد ارتباط عمیق‌تر با خود برتر، شهود و ارتباط قدرتمند با جهان، که واقعا می‌تواند وضعیت بهتری از وجود را نشان دهد، زندگی شما را متحول کند. دانشمندان موافق این اصل هستند که وضعیت روانی ما نقش مهمی در درمان دارد. مدیتیشن همچنین نشان داده است که به افزایش تمرکز، کاهش زوال شناختی و بهبود کیفیت زندگی مرتبط با سلامت روان کمک می کند. به عبارت دیگر، مدیتیشن تجسم دارای مزایای معنوی و علمی است و آن را به گزینه ای کامل برای هر کسی که به دنبال شروع یا تعمیق تمرین ذهن آگاهی خود است تبدیل می کند.

افزایش خلاقیت

با توجه به اینکه تمام هدف مدیتیشن تجسم این است که به تخیل شما اجازه دهید تا کار کند، منطقی است که گفته می شود به جریان یافتن خلاقیت شما کمک می کند. ون آلستاین می‌گوید: این سبک از میانجی‌گری، خلاقیت شما را با تشویق تخیل‌تان برای ایجاد نتایج دلخواه در واقعیت‌تان و بالا بردن آگاهی‌تان افزایش می‌دهد.

کمک کننده در رسیدن به اهدافتان

ون آلستاین می‌گوید تصور کردن خود برای دستیابی به بزرگترین اهداف، از شیوه‌ای عمدی‌تر برای زندگی کردن پشتیبانی می‌کند و حتی ممکن است شانس شما را برای دستیابی به آن اهداف افزایش دهد. فرض کنید می خواهید کسب و کار خود را راه اندازی کنید اما نمی دانید از کجا شروع کنید. از طریق مدیتیشن تجسم، می توانید ذهن خود را به اندازه کافی آهسته و متمرکز کنید تا خود را در حال انجام مراحل مرحله به مرحله تصور کنید: انتخاب یک نام، ایجاد وب سایت و حساب های رسانه های اجتماعی و در واقع انجام کاری که آرزویش را دارید. در پایان مدیتیشن، هدف شما بیشتر در دسترس خواهد بود و یک برنامه بازی برای شروع خواهید داشت.

می تواند تصویر شما را از خود بهبود بخشد

مدیتیشن تجسم می تواند از بسیاری جهات متحول کننده باشد و تغییرات درونی که ممکن است از آن تجربه کنید می تواند به اندازه تغییرات بیرونی عمیق باشد. ون آلستاین می گوید که تجسم خود با یک تصویر مثبت و سالم از خود می تواند به تغییر دیدگاه و احساس شما در مورد خود کمک کند. در نهایت، آنچه که ذهن خود را به فکر کردن و باور کردن از طریق مدیتیشن تجسم شرط می کنیم، می تواند بر نحوه مراقبت از خود در حالت کاملا هوشیار و بیدار تأثیر بگذارد.

کاهش اضطراب و استرس

مدیتیشن تجسم با تمام مزایای مدیتیشن سنتی از جمله تسکین استرس و اضطراب همراه است. مشخص شده است که مدیتیشن سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال می کند، که مسئول رساندن بدن به حالت استراحت است. بنابراین اگر نیاز به آرام شدن دارید و در بدن خود فرو می روید، تجسم خود در جایی در حال آرامش یک راه حل عالی است.

آموزش مراقبه تجسم

هیچ راه درستی برای تمرین مدیتیشن تجسم وجود ندارد، زیبایی آن همین است. شما می توانید به تخیل خود اجازه دهید تا مسلط شود و از سواری لذت ببرید. اما اگر به راهنمایی کمی نیاز دارید، در اینجا دو روش مختلف از Van Alstyne و Poon وجود دارد که می‌توانید برای شروع امتحان کنید. به یاد داشته باشید که بدون خطر است که با جریان پیش بروید و مدیتیشن را از آن خود کنید، یا سبک های مختلف را امتحان کنید تا زمانی که بهترین را پیدا کنید.

روش مدیتیشن تجسم آریل ون آلستاین

  1. یک فضای آرام و راحت پیدا کنید تا مراقبه خود را بدون حواس پرتی انجام دهید. (نکته حرفه ای: گوشی خود را در حالت مزاحم نشوید قرار دهید).
  2. به بدن خود اجازه دهید در حالتی آرام، نشسته یا دراز کشیده در حالت سکون قرار گیرد.
  3. ذهن خود را از افکار سرگردان پاک کنید و شروع به ایجاد تصویری به انتخاب خود در چشمان خود کنید. از طرف دیگر، می توانید یک مانترا را برای هدایت تمرین خود انتخاب کنید.
  4. هنگامی که ذهن خود را پاک کردید، هوشیاری خود را به نفس خود بیاورید. روی ریتم ملایم دم از طریق بینی و بازدم از طریق دهان تمرکز کنید.
  5. سپس، در حالی که جریان و سرعت نفس خود را حفظ می کنید، تمرکز خود را بر روی تصاویر یا مانترای خود بازگردانید.
  6. در حین دم، تصویر را مجسم کنید. همانطور که نفس خود را بیرون می دهید، احساسات یا نیت خوب عکس یا مانترا خود را احساس کنید.
  7. تا زمانی که احساس خوبی دارید تکرار کنید. وقتی آماده شدید، چشمان خود را باز کنید.

روش مدیتیشن تجسم سرنا پون

  1. روی صندلی به حالت تمام قد یا در حالت چهارپایی.
  2. دم و بازدم عمیق را از طریق بینی انجام دهید.
  3. به تمرکز بر تنفس عمیق ادامه دهید و اجازه دهید افکارتان بیایند و بروند.
  4. شروع به تجسم نتیجه خاصی کنید که می خواهید به زندگی خود وارد کنید. اگر در حال بهبودی از چیزی هستید، پون توصیه می‌کند که نور خالص و روشن را تصور کنید رنگ سفید بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اطراف ناحیه آسیب دیده بدن شما را احاطه کرده است. اگر شغل جدیدی می خواهید، او می گوید خود را در حال پذیرفتن موقعیت رویایی خود یا انجام وظایف جدید تصور کنید.
  5. تا جایی که می توانید با تصاویر به جزئیات برسید. هر چه خاص تر باشد، قدرتمندتر خواهد بود.
  6. در عین حال، روی احساسی که به محض رسیدن به نتیجه خواهید داشت تمرکز کنید و اکنون آن احساسات را تجسم کنید. پون می گوید: بدن شما چه احساسی دارد؟ احساسات چیست؟ چه عباراتی در صورت خود دارید؟ محیط شما چگونه به نظر می رسد؟ چه احساساتی را احساس می کنید؟ واقعا احساسات را طوری درونی کنید که انگار واقعا در این لحظه اتفاق می افتد.
  7. تا زمانی که می خواهید در آن تصاویر و احساسات مرینیت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *