قدرت کلام چیست ؟

فهرست محتوای این مقاله

قدرت کلام چیست ؟

کلمات از ارتعاش و صدا تشکیل شده اند. این ارتعاشات هستند که واقعیتی را که ما را احاطه کرده است ایجاد می کنند. کلمات خالق هستند. خالق جهان ما، زندگی ما، واقعیت ما. بدون کلمات، یک فکر هرگز نمی تواند به واقعیت تبدیل شود. پس چه چیزی می توانیم از این بیاموزیم؟ اگر کلمات و افکار ما همان ابزارهایی هستند که با آن واقعیت خود را خلق می کنیم، پس مطمئناً آنها قدرتمندترین ابزار ما هستند. مطمئنا ما فقط باید بهترین کلمات را انتخاب کنیم تا بهترین واقعیت خود را خلق کنیم.

قدرت کلمات و عبارات تاکیدی

افکار ما همچنین بر آنچه در زندگی خود نشان می دهیم تأثیر می گذارد. اما می توان ادعا کرد که قدرت واقعی در کلمات ما نهفته است. این کلمات ما هستند که تأییدی جسورانه از درونی ترین افکار ما را ارائه می دهند. آنها تأییدی برای جهان هستند که چگونه دیگران، زندگی و خودمان را می بینیم. این تأیید قدرتمندی است که کلمات ما ارائه می دهند که افکار ما را قادر می سازد تا در واقعیت ظاهر شوند. پس چرا ما از قدرتمندترین دارایی خود سوء استفاده می کنیم؟

3 راه برای استفاده از کلمات

کلمات خود را عاقلانه انتخاب کنید

ما در یک جامعه ای شرطی شده ایم که از بدبختی ها و مشکلات خود صحبت کنیم. ما تفاسیر خود را از وقایع، افراد و خودمان می گیریم و آنها را به جهان می رسانیم و آنها را به وجود می آوریم. بنابراین با این اعتراف، وقتی از زندگی خود به دیگران ناله می کنیم یا از زندگی خود شکایت می کنیم، آن کلمات منفی را به واقعیت تبدیل می کنیم. وقتی چیزی را به اندازه کافی با صدای بلند می گویید، کلمات شما نه تنها در ذهن شما بلکه در ذهن همه افراد نیز به حقیقت تبدیل می شود. اگر واقعا چنین است، پس از خود بپرسید آیا واقعا می خواهید به خود و به همه افراد بگویید که در عشق بدشانس، ناموفق، بدبخت، بی حوصله یا هر چیز دیگری که از آن شکایت کرده اید، هستید؟ به خصوص اکنون که می دانید دقیقا همین کلمات هستند که زندگی شما را ایجاد می کنند؟

شروع به انتخاب کلماتی که آگاهانه صحبت می کنید. نسبت به کلماتی که برای توصیف خود و زندگی خود استفاده کنید، خودآگاهی بهبود یافته را تمرین کنید. از کلمات منفی و ناتوان مانند «نمی توانم»، «نباید»، «نیاز»، «نخواهم» باید کرد. آنها شما را برای نشان دادن زندگی ای که می توانید زندگی کنید را از شما سلب می کنند. شما به عنوان خالق جهان خود، آنچه که به زبان می آورید در زندگیتان خلق می شود. بنابراین، دفعه بعد که از کلمات منفی استفاده کردید و خود را در محاصره ی آن کلمات قرار دادید، کنترل را دوباره به دست آورید و انتخاب کلمات خود را طوری تنظیم کنید که تأثیر مثبت بیشتری بر دنیای شما داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر معمولا چیزی مانند “من اضافه وزن دارم و سالم نیستم” می گویید، پس چرا این جمله را به یک جمله مثبت و سازنده تر مانند “من در حال سالم تر شدن هستم و هر روز به وزن ایده آل خود نزدیک تر و نزدیک تر می شوم” تبدیل نمی کنید. کلمات شما رنگی هستند که با آن واقعیت خود را ترسیم می کنید. آن کلمات را عاقلانه و مثبت انتخاب کنید تا واقعیتی را ایجاد کنید که برای شما خوب است.

من هستم

با دو تا از قوی‌ترین کلماتی که یک فرد می‌تواند به زبان بیاورد، رویاها، امیدها و موفقیت‌هایتان را تأیید کنید: «من هستم». این دو کلمه کوچک اما فوق العاده قدرتمند را باید ارزشمندترین کلماتی دانست که در کل دایره لغات خود دارید. چگونه جمله «من هستم…» را به پایان می بریم، ما را برای خودمان و برای همه اطرافیانمان نمایان می کند. بنابراین، وقتی می گویید “من چاق، تنبل، خجالتی هستم” یا “من زیبا هستم، با اعتماد به نفس، موفق، خوشحال هستم” این دقیقا حقیقتی است که برای خود ایجاد می کنید. حتی مهم نیست که در کلماتی که می گویید حقیقتی وجود داشته باشد، نحوه پایان دادن به این دو کلمه کوچک این است که واقعیت خود را چگونه تعریف می کنید.

پس چرا یک عبارت خوب همچون عبارات بالا برای خود انتخاب نمی کنید؟ با شروع هر روز صبح با یک جمله تاکیدی مثبت که با کلمات جادویی “من هستم” شروع کنید، آنچه هستید و آرزو دارید چه چیزی باشید را به خود یادآوری کنید.

از قلب صحبت کنید

وقتی از سرنوشت خود در زندگی شکایت می کنیم، با نگرانی صحبت می کنیم یا از کلمات نفرت انگیز استفاده می کنیم، معمولا این کار را از جایی که ترس داریم انجام می دهیم. بنابراین، اولین قدمی که برای غلبه بر آن باید بردارید، تمرین خودآگاهی بهتر در مورد کلماتی است که استفاده می کنید. دفعه بعد که دهان خود را به شکایت باز کردید یا خود یا دیگران را تحقیر کردید، از خود بپرسید:

  1. چرا من می خواهم این را بگویم؟
  2. این چگونه به من یا خوشبختی من خدمت می کند؟

این دو سوال مهم را از خود بپرسید و بدون شک متوجه خواهید شد که در واقع از روی ترس صحبت می کنید. این ترس از این است که شما به اندازه کافی خوب نیستید، ترس از اینکه در رابطه اشتباه هستید، شغل اشتباهی دارید و غیره. مهمتر از همه، متوجه خواهید شد که با ابراز این ترس ها هیچ کاری برای خوشبختی خود انجام نخواهید داد. کلمات شما فقط می توانند احساس بدتری را در شما ایجاد کنند و این ترس ها را با شدت بیشتری در زندگی شما نشان دهند. پس کلمات خود را شجاعانه، آگاهانه و عاشقانه انتخاب کنید. همیشه از محل عشق صحبت کنید. برای خود، برای زندگی خود و برای دیگران. کلمات شما برابر با دنیای شماست، پس از آنها عاقلانه استفاده کنید.

چگونه کلمات ما بر دیگران تأثیر می گذارند

وقتی صحبت از سبک زندگی نوع دوستانه به میان می آید، می توان چیزهای زیادی برای آنچه می گوییم گفت. همانطور که نویسنده یهودا برگ (Yehuda Berg) بیان می کند، “کلمات به طور منحصر به فرد قدرتمندترین نیروی موجود برای بشریت هستند. کلمات دارای انرژی و قدرت با توانایی کمک کردن، التیام بخشیدن، آسیب رساندن، تحقیر و فروتنی هستند.” کلماتی که انتخاب می کنیم و نحوه استفاده از آنها می تواند دیگران را بسازد یا آنها را خراب کند. جامعه را گرد هم بیاورید یا آن را از هم بپاشید.

کلمات ما قدرتمند هستند و باید با احترام با آنها رفتار کرد. بنابراین چگونه کلمات ما بر دیگران تأثیر می گذارند و چگونه می توانیم آنها را عاقلانه انتخاب کنیم؟

معنی دار بودن کلام

بزرگترین اشتباهی که می توانیم مرتکب شویم این است که باور کنیم کلمات ما در زندگی دیگران ارزشی ندارند. آیا تا به حال با کسی مکالمه ای داشته اید و به هر دلیلی می توانید آن را در سال های بعد عملا کلمه به کلمه به خاطر بسپارید؟ اکنون یک مکالمه مشابه را در زندگی دیگران در نظر بگیرید: کلمات شما ممکن است همان چیزی باشد که آنها در ذهن دارند. کلماتی که انتخاب می کنیم معنی خاصی دارند. مثبت یا منفی بودن آن به شما بستگی دارد. اگر می خواهید نوعدوستانه زندگی کنید و در دنیا تأثیر بگذارید، سعی کنید با کلمات روزانه ای که انتخاب می کنید شروع کنید. چگونه با دیگران، با خود، با مافوق خود، با افراد فرودست خود صحبت می کنید؟ وقتی ارزش کلماتمان را تشخیص دهیم، اولین قدم را در بهبود جامعه خود برمی داریم.

سخنان شما به یادگار می ماند

اگر کلمات معنی داشته باشند، قطعا به خاطر سپرده می شوند. کودکی را در کلاس در نظر بگیرید که معلمش به او می گوید به اندازه خواهر بزرگترش دانش آموز خوبی نخواهد بود. این نظر که برای معلم هیچ معنایی ندارد، همیشه در یاد کودک خواهد ماند. در مقابل، به کودکی فکر کنید که معلمش به او می گوید چقدر به او اعتماد و ایمان دارد. حتی یک نظر ساده می تواند برای همیشه تأثیر بگذارد. اعم از روحیه بخش یا شکست. داشتن یک زندگی نوع دوستانه این است که بدانیم کلمات ما فقط برای امروز نیستند. آنها برای هر روز بعد از امروز هستند. آنچه اکنون می گویید را می توان برای سال های آینده به یاد آورد، پس با دقت انتخاب کنید.

حرف های شما تفاوت ایجاد می کند

کلمات قدرتمند هستند. به کلمات قدرتمندی در طول تاریخ فکر کنید که تفاوت های پایداری در جهان ما داشته اند. کلمات ما، زمانی که به درستی انتخاب شوند، می توانند نقش مثبتی در زندگی خودمان و اطرافیانمان داشته باشند. کلمات از طریق ما عبور می کنند و به جامعه ما نفوذ می کنند، جایی که آنها جذب می شوند و سپس توسط دیگران برای افرادی که می شناسند دوباره بیان می شوند. وقتی قدرت کلماتمان را تشخیص می‌دهیم، تأثیری که می‌توانند داشته باشند را می‌بینیم و بر اساس نوع تفاوتی که می‌خواهیم ایجاد کنیم، آنها را انتخاب می‌کنیم.

با هوشیاری صحبت کنید

پس چگونه می توانیم کلمات خود را عاقلانه انتخاب کنیم؟ با توجه به کسانی که استفاده می کنیم و تأثیری که دارند. ذهن آگاهی چیزی بیش از فکر کردن قبل از صحبت کردن است. این شناخت افراد اطرافمان و ترویج جامعه ای دلسوزتر از طریق انتخاب زبانمان است. به جای ابراز احساسات و غیرقابل کنترل در مورد هر موضوعی، تمرکز حواس به این معناست که به دقت در مورد اینکه چگونه کلمات شما می تواند بر دیگران تأثیر بگذارد، فکر کنید. این به معنای تشخیص زبان ضعیف و سازگاری مجدد برای زندگی عاشقانه تر است.

نوعدوستانه زیستن به این معناست که ابتدا نوع دوستانه صحبت کنیم. کلماتی که در زندگی تان انتخاب می کنید معنی دارند. به یاد می آورند؛ آنها تفاوت ایجاد می کنند. وقتی قدرت کلماتمان را تشخیص دهیم، می‌توانیم از آن قدرت استفاده کنیم تا نیروی خوبی در جامعه اطرافمان باشد. وقتی با تمرکز حواس صحبت می کنیم، دنیای مثبت تر و نوع دوستانه تری ایجاد می کنیم.

کلمات و قانون جذب

کلمات و قانون جذب جدایی ناپذیرند. آنها به سه دسته مجزا تقسیم می شوند:

  1. کسانی که فکر می کنید (با خودتان صحبت می کنید).
  2. کسانی که با دیگران صحبت می کنید.
  3. کسانی که با خدا/جهان صحبت می کنید.

کلمات شما، به خصوص در افکارتان، واقعیت شما را می آفرینند. و واقعیت شما چیزی است که جذب می کنید.

مرگ و زندگی در اختیار زبان است و شما از میوه آن خواهید خورد.

کلماتی که فکر می کنید و می گویید باید نشاط آور، مثبت و ترمیم کننده باشند. هر چیزی کمتر مانع تلاش شما برای نشان دادن ثروت رویاهایتان خواهد شد. اهمیت نظارت بر سخنان خود و ایجاد زندگی بهتر از طریق کلمات شما موضوع بسیاری از کتاب ها بوده است.

کلمات و قانون جذب – ذهن شما

همه کلمات تاثیر دارند و بیشترین تاثیر در ذهن شما اتفاق می افتد. شما نمی توانید کلماتی را که به دیگران بیان می کنید تغییر دهید مگر اینکه ابتدا کلمات (خود صحبتی) افکار خود را تغییر دهید. همه ما موقعیت‌های دلخراشی را پشت سر گذاشته‌ایم که طرد شده‌ایم، رها شده‌ایم، ناعادلانه قضاوت شده‌ایم، ناعادلانه مورد انتقاد قرار گرفته‌ایم، مورد تمسخر قرار گرفته‌ایم، و غیره. به راحتی می توان افکار انتقام جویی، و وادار کردن دیگران به پرداخت هزینه کاری که انجام داده اند متوقف کرد. با این حال، تمام این افکار ما را ناراحت، تدافعی، تلخ و افسرده نگه می دارند.

برای اینکه لطف خداوند شما را پیدا کند، باید کاملا خود را از این ذهنیت محدود کننده پاک کنید و برنامه ریزی کنید تا خود را از این منجلاب بیرون بکشید. چگونه این کار را انجام می دهید؟ اول، باید کسانی را که به شما صدمه زدند ببخشید. نه برای آنها بلکه برای خودتان. این ممکن است سخت ترین کاری باشد که انجام داده اید. چرا؟ چون یک شبه اتفاق نمی افتد. بخشش چیزی است که باید به طور مداوم روی آن کار کنید. اما پاداش آن فراتر از آن چیزی است که می توانید به آن امیدوار باشید.

ماریان ویلیامسون (Marianne Williamson)، معلم قدرتمند دوره معجزه می‌گوید: «اگر نمی‌توانید در بخشی از زندگی‌تان به معجزه دست یابید، به این دلیل است که در حوزه‌ای دیگر از نابخشودگی خودداری می‌کنید». ثانیا باید از خدا یا کیهان بخواهید که افکار را در ذهن شما تجدید کند. وقتی این کار را انجام دادم، به نظر می رسید که ماه ها در دعای مستمر بودم. همیشه یه چیزی میگفتم “خدایا این افکار به درد من نمیخوره…و یقینا به درد تو نمیخوره. لطفا آنها را برای ذهن من و از قلبم بگیر. لطفا وقتی آنها را گرفتی یک سوراخ ایجاد کن تا بتوانی آن را با لطفی که در جهت من داری پر کن.”

گوش کن، اگر من می توانم آن را انجام دهم، تو هم می توانی آن را انجام بدهی.

نمی خواستم مانعی بین من و ثروت وجود داشته باشد. قانون جذب کار نمی کند مگر اینکه هر کاری که ممکن است انجام دهید تا از شر افکار ناسالم خلاص شوید. سوم، بر حسب فراوانی آینده فکر کنید، نه بر حسب کمبود امروز. شکر کن که خدا تو را در کف دست خود دارد و لطف خود را به تو می رساند. اگر روی این سه مرحله کار کنید، تغییرات فوق العاده ای در زندگی خود خواهید دید.

کلمات شفابخش

کلمات و قانون جذب در تمام مکالمات ما با دیگران حیاتی می شوند. برای اینکه بیشترین سود معنوی را به دست آورید، باید متعهد شوید که از طریق گفتار و کردار خود برای دیگران موهبت شوید. همه ما با کلمات زخم خورده ایم. برخی از ما در قلب خود سوراخ هایی داریم زیرا کلماتی که ما را آزار می دهند بسیار شدید و مخرب بودند. این را در جلوی افکار خود نگه دارید: هیچ کس نمی داند دردی که دیگری متحمل شده است. مطلقا نیازی نیست که روح کسی را با کلمات تند یا تمسخر خرد کنید. تنها هدف شما روی زمین، این است که برای همه کسانی که با شما تعامل دارند، نعمت باشید. (و، بله، برخی از افراد بسیار دشوار خواهند بود. به یاد داشته باشید خدا به دلیلی اجازه داد آنها در مسیر شما قرار گیرند.)

شاید دومین کاری که باید انجام دهید این است که یاد بگیرید وقتی کسی با کلمات به شما حمله می کند، سرزنش نکنید. این شامل صحبت بد در مورد آنها زمانی است که آنها حضور ندارند. وقتی غیبت می کنید، نه تنها خود را بی کلاس جلوه می دهید، بلکه جریان خلاقیت را از کائنات قطع می کنید.

هیچ کس با زخمی کردن دیگری خود را درمان نمی کند.

  • با مهربانی صحبت کنید.
  •  با دقت به صحبت های طرف مقابل گوش دهید.
  • احساسات آنها را تأیید کنید.
  •  از عبارات پیش پا افتاده ای مانند: “این اراده خداست” یا “تو خیلی قوی تر بیرون می آیی” دوری کنید.
  • وظیفه شما این نیست که به آنها بگویید چگونه وضعیت خود را “رفع” کنند.
  • آهسته صحبت کن، با فروتنی صحبت کن، از دلت حرف بزن.
  • فقط گفتن چیزی مانند “می فهمم. من آنجا بوده ام” می تواند برای دیگری که قلبش در حال شکستن است شفا باشد.
  •  هرگز… و منظورم این است که هرگز آنها را با حرف های خودشان کتک نزنید یا آنها را به خاطر چیزی که فاش می کنند پایین نکشید.
  • از شخصی که به شما در مورد آنچه به شما گفته اعتماد کرده است تشکر کنید.

کلمات و قانون جذب – حرف زدن با خدا

صحبت با خدا دعا است و دعا قوی ترین نیروی درون کیهان است. دعا شما را تغییر می دهد و شرایط اطراف شما را تغییر می دهد. خدا می خواهد به شما فراوانی بدهد. او شما را سرشار از برکت و نترس می خواهد. هنگام شروع قانون جذب، دعا به دو صورت است:

  •  ابتدا باید با جسارت بپرسید که چه می خواهید و اعلام کنید که وعده ها و برکات خداوند در آینده شما در راه است.
  • ثانیا باید شکر نعمت هایی را که خداوند قبلا به شما عطا کرده است و نعمت هایی را که در آینده خواهید گرفت، بجا آورید.

اگر می خواهید زندگی پر جنب و جوشی داشته باشید، پس باید از کلمات ترمیم کننده ایمان برای اعلام وعده های خدا در مورد شرایط خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *