تابلو آرزوها

فهرست محتوای این مقاله

تابلو ارزوها چیست ؟

تمام انسان ها در زندگی خود و برای آینده ی خود رویاهایی دارند. ممکن است سوالاتی از این قبیل در ذهن شما بوجود آید چگونه می توان بهارزوهای خویش جامه ی عمل بپوشانم؟ ایا رسیدن به آرزوهایم ممکن است؟ ایا راه میان بری برای رسیدن به آرزوهایم وجود دارد؟ طبق قانون جذب هیچ غیرممکنی در این جهان مادی وجود ندارد و انسان می تواند به راحتی به تمام خواسته هایش برسد. قانون جذب برای رسیدن به خواسته ها و آرزوها تکنیک های نتعددی را ارائه می کند که یکی از آن تکنیک ها قدرت تجسم کردن است. تجسم کردن می تواند فرکانس فوق العاده ای به جهان ارسال کرده و انسان را در هماهنگی با خواسته هایش قرار دهد. با درست کردن تابلو آرزوها، می توانیم قدرت تاثیرگزاری تجسم کردن را چندین برابر کنیم. تابلو آرزوها یک ابزار بصری است که به عنوان راهنمای اهداف شما برای آینده عمل می کند. این یک نمایش تصویری از رویاهای شما و زندگی ایده آل شماست. ساختن تابلوی آرزوهای منحصر به فرد خود می تواند فرصتی برای کشف اهداف و رویاهای خود و اعمال خلاقیت شما باشد.

چگونه تابلو ارزوها بسازیم ؟

  1. انتخاب عکس برای تابلوی ارزوهایتان: یک تابلوی آرزو بسازید تا اهداف، خواسته ها و چشم اندازهای آینده خود را بطورکامل، همراه با جزئیات نمایش دهد. به طور کلی، یک تابلو آرزو پر از تصاویری است که نشان می دهد می خواهید چه کسی باشید،چه ثروتی داشته باشید، چه روابطی داشته باشید، در کجا زندگی کنید، چه خانه ای داشته باشید، برای تعطیلات خود به چه مکان هایی میخواهید سفر کنید و…تابلو آرزو باید طوری طراحی شود که تصویر شما از آینده ی خود باشد. تابلوی آرزوهای شما بر روی احساسی که می خواهید در آینده داشته باشید تمرکز می کند تا بتوانید این آینده را تجسم کنید و در نهایت آن را خلق کنید. همچنین تابلو ارزوها راهی عالی برای ارتباط با شهود و درک بهتر خود و رویاهایتان است. از روند ساخت تابلوی رویایی لذت ببرید!
  2. یک تابلو بخرید. این تابلو می تواند پس زمینه سفید داشته باشد یا پس زمینه رنگی. اندازه تابلو آرزوی خود را تعیین کنید. می توانید آن را به اندازه ای که می‌خواهید بزرگ کنید. حتی می توانید یک تخته کاغذ مانند (که آنقدر محکم نخواهد بود، اما معمولاً هزینه کمتری دارد) یا می توانید یک تخته فوم (که محکم تر است، اما معمولاً هزینه بیشتری دارد) انتخاب کنید.
  3. مجلات را جمع آوری کنید. ساده ترین راه برای ساختن تابلوی رویایی استفاده از تصاویر مجلات است.هر عکسی را انتخاب کنید که برای شما جذاب باشد یا با شما صحبت کند و آنها را در تابلوی آرزوهای خود قرار دهید. طیف گسترده ای از مجلات وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید که متناسب با علایق خاص شما هستند. مانند مد، سبک زندگی، طبیعت، علم، فناروی، ماشین، خانه، ویلا، باغ، سفر و ماجراجویی
  4. تصاویری را انتخاب کنید که با تصویر ایده آل شما از آینده مطابقت داشته باشد. اینها می‌توانند عکس‌های افراد، مکان‌ها یا چیزهایی باشند. هر چیزی که به عنوان هدفی برای آینده خود تصور می‌کنید. هیچ تصویر درست یا اشتباه برای گذاشتن روی تابلوی رویایی وجود ندارد و شما می توانید به هر آنچه که علاقه دارید در تابلوی رویایی خود بپردازید. تصاویر روشن و رنگارنگی را پیدا کنید که احساس مثبت، جاه طلبی یا انگیزه را در وجود شما روشن می کند. علاوه بر مجلات، از عکس ها یا تصاویر اینترنت استفاده کنید. شما باید هر چیزی را که به شما الهام می بخشد را روی تابلوی رویای خود قرار دهید.
  5. نقل قول های الهام بخش را پیدا کنید در حالی که نیازی به درج نقل قول در تابلوی آرزوهای شما نیست، بسیاری از افراد استفاده از نقل قول هایی را که با شما صحبت می کنند را مفید می دانند.
  6. می توان موارد بسیار کوچک که برای شما خاص است و منجر به ایجاد احساس شادی یا احساسات مثبت درونتان می شود را در تابلوی آرزوهای خود بگنجانید.
  7. تابلوی آرزوهای خود را با هدف یا اهداف منحصر به فرد خود طراحی کنید. تابلوی آرزوهای شما می‌تواند تمام زمینه‌های زندگی شما (از جمله روابط، دارایی، شغل، خانواده) را به تصویر بکشد، یا می‌تواند مختص یک حوزه از زندگی شما باشد که می‌خواهید در آینده آن را بهبود بخشید، تغییر دهید یا توسعه دهید. هر چه بیشتر تابلوی رویایی خود را شخصی سازی کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که در طول روز میل بیشتری برای استفاده از آن داشته باشید.
  8. برای ایجاد تنوع می توانید عکس ها و نقل قول ها را برش داده و در جای جای تابلو ارزوها بچسانید. تا جاییکه می توانید در ساخت تابلو آرزوهای خود خلاقانه عمل کنید. سعی کنید تابلو را به بهترین نحو ممکن ساخته چرا که میتواند در ایجاد حس مثبت در شما نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

استفاده ازتابلو آرزو

  • تابلو آرزو خود را در جایی نصب کنید که در طول روز بتوانید بیشتر به ان نگاه کنید. بهتر است که تابلو آرزو خود را روی میز یا اطراف میز خود قرار دهید تا بتوانید هر شب زمان اختصاصی را صرف تجسم، درونی کردن و تأیید اهداف خود برای آینده کنید. در صورت امکان، تابلوی آرزو خود را در مکانی قرار دهید که یکی از اولین و یکی از آخرین چیزهایی باشد که هر روز به آن نگاه می کنید. می توانید تصویری از تخته رویایی خود را در گوشی همراه خود دشاته باشید.هر موقع احساس کردید که از لحاظ فرکانسی ضعیف هستید و تمرکزتان نیز کم است، با نگاهی گذرا به آن می توانید مجددا تمرکز کنید و انرژی خود را بدست آورید.
  • مقداری فضای خالی روی تابلو ی خود بگذارید. این فضای خالی نشان دهنده رشد و تکامل رویاهای شماست. زمانیکه ارزوهای شما گسترش پیدا کرد بدون نیاز به یک تابلوی آرزوی مجدد، می توانید خواسته های خود را در همان تابلو بچسبانید.
  • به قدرت تابلوی آرزوی خود ایمان داشته باشید. تابلو ارزوی شما راهی برای تجسم آینده و اهداف آینده شما است و تجسم یکی از قدرتمندترین تمرینات ذهنی است که می توانید انجام دهید. پس هر موقع به تابلوی خود نگاه کردید باید همراه با باور و ایمان قلبی به اینکه می توانید به خواسته های خود برسید، آن را نگاه کنید.
  • تابلوی آرزوی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. ساختن تابلوهای آرزو با گروهی از دوستان می تواند راهی سرگرم کننده برای تمرین خلاقیت شما و گذراندن مدتی با یکدیگر باشد. وقتی ساخت تابلوی آرزوی خود را تمام کردید، راجع به آن با یکدیگر به گفتوگو بنشینید. صحبت کردن از رویاها و اهداف خود با صدای بلند گام دیگری در جهت تحقق آنهاست. به طور کلی، تابلوی آرزوی خود را با افرادی که از اهداف و رویاهای شما حمایت می کنند، به اشتراک بگذارید.
  • هر سال یک تابلوی آرزوی جدید بسازید. رویاها تکامل می یابند و گاهی کاملاً تغییر می کنند، بنابراین خوب است که تابلوی آرزوی خود را همراه با رویاهای در حال تغییر خود رشد دهید. به تابلوهای آرزوی قدیمی نگاه کنید تا رشد شخصی یا حرفه ای و دستاوردهای خود را در طول سالیان ببینید.

ایده هایی برای تابلو ارزوها

  • تابلو آرزو برای مادران:  از آنجایی که مادران مشغله های بسیار متعددی در زندگی دارند ممکن است از نیازهای خود غافل شوند. بنابراین توصیه می شود یک مادر برای خود یک تابلوی آرزوی سالانه داشته باشد که بر خود و نیازهایش متمرکز شود.
  • تابلوی عشق و زندگی خانوادگی: همه ما آرزوی داشتن یک زندگی در صلح و شادی و عشق را داریم. پس می توانی با خلق یک تابلوی آرزو به این مهم دست یابیم.
  • تابلوی زندگی رویایی: شفاف سازی اهدافمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یک تابلوی رنگارنگ قطعاً این کار را انجام می دهد. اهداف خاصی برای سلامتی، مسافرت و امور مالی. با چنین تابلویی، بهتر می توانیم انرژی خود را روی چیزهایی متمرکز کنیم که واقعاً مهم هستند.
  • تابلو آرزوی سفر: برای مکان های خاص یک تابلو آرزو تهیه کنید (حداقل 10 مکان). مکان هایی که آرزوی رفتن به آنجا را دارید و به زعم شما سفر کردن به آنجا غیر ممکن است.
  • تابلوی آرزو برای کاهش وزن: اگر از وزن اضافی یا کم رنج می برید می توانید یک تبلوی ارزو با این هدف ایجاد کنید.
  • تابلو آرزوی ویژه کودکان: با ساخت تابلو ارزو می توانید ارزش تعیین هدف را به کودکان آموزش دهید. از جمله مزایای دیگر این تابلو این است که کودکان میتوانند تجسم خود را فعال کرده و در آن قدرتمند شوند و همچنین خلاقیت آنها نیز افزایش یابد. مهمتر از آن، این فرصت را به شما می دهد که با فرزندان خود پیوند برقرار کنید و آنها را در سطح عمیق تری بشناسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *