دن لاک سه راز بزرگ فروش محصول یا خدمات را برای شما ذکر می کند و توضیح می دهند
این سه راز چه هستند ؟
مردم بر اساس احساس خرید میکنند و با منطق آن را توجیه میکنند
تصور کنید شما میخواهید چیزی را بخرید ، خانه ، ماشین ، ساعت مچی ، کت و شلوار و … خوب فکر کنید و ببینید که در نهایت از این خرید چه توقعی دارید ؟ اگر از لایه های مختلف عبور کنید شما در نهایت احساس خوب را برای خودتان خریداری می کنید .
با خرید خانه شما قصد دارید حس آرامش بیشتری بگیرید ، با خرید خودرو میخواهید احساس راحتی بیشتر و لذت کنید و با خرید لباس نو میخواهید احساس شیک و تمیز بودن را داشته باشد .
بنابراین شما باید با مشتری خود در مورد احساسی که پس از خرید و استفاده از محصول یا خدمات خواهد داشت صحبت کنید و ارائه آمار و ارقام و ذکر خواص که جنبه منطق دارد روی میزان فروش تاثیر ندارد .
مردم برای رفع مشکل خرید میکنند نه برای داشتن یک کالا
به دنبال مشکلی که برای فرد پیش می آیند و در جهت رفع مشکل به خرید ابزاری برای حل آن روی می آورد . مشکل طولانی بودن مسیر ، شرایط آب و هوا و … باعث می شود که فردی برای حمل و نقل خودرو بخرد . همچنین کسی که نیاز به سوراخ کردن دیوار دارد برای حل این مشکل یک دریل خریداری می کند .
اگر شما بتوانید تشخیص دهید که در حال حاضر مشکل مردم چیست میتوانید ابزار یا راهکاری برای حل مشکل را به آنها بفروشید .
مردم داستان یک کالا را میخرند نه حقایق آن را
تفاوت کارایی یک خودکار ساده با قیمت 2 هزار تومان و یک خودکار گران قیمت که مشابه خودکاری است که یک فرد معروف استفاده کرده در چیست ؟
هر دو عملکرد یکسانی دارند ، با هر دو می توانید بنویسید و هر دو به خوبی عمل می کنند اما چون یک خودکار با ظاهری متفاوت ساخته شده و داستانی را در دل خود حمل میکند ارزشی چندین برابر دارد .
محصولات خود را با همراهی داستان های خود یا داستان های دیگران و مشتری های قبلی بفروشید .
شادی –
واقعا این یک مهارت خیلی بزرگه که بتونیم به عنوان یک فروشنده محصولاتموم رو راحت بفروشیم به دیگران